مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

809
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثرات آزمون انشای مستقیم و آزمون انشای ترجمه بر عملکرد نگارش دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 39

چکیده

 استفاده از زبان اول هنگام به کارگیری زبان دوم انکارناپذیر است. این تحقیق اثرات استفاده از ترجمه را به عنوان وسیله ای برای امتحان توانایی نگارش در زبان دوم بررسی می کند. به عبارت دقیق تر, اثرات دو شیوه آزمون, یعنی آزمون انشای مستقیم و آزمون انشای ترجمه, را در عملکرد نگارشی دانشجویان می سنجد. برای اجرای این تحقیق, 114 زبان آموز که در دانشگاههای مختلف تهران در رشته های تربیت مترجم انگلیسی زبان و ادبیات انگلیسی و آموزش زبان انگلیسی تحصیل می کردند حضور داشتند. با استفاده از تست تافل این دانشجویان بر اساس توانایی زبانی به سه گروه ضعیف, متوسط و پیشرفته تقسیم شدند. سپس از آنها خواسته شد در دو نوع آزمون نگارشی, انشای مستقیم و انشای ترجمه, شرکت کنند. تحلیل یافته های این تحقیق نشان می دهد که دو عامل مهم فرایند انشا و سطح توانایی زبانی بر کیفیت متون نگارشی تاثیر می گذارد. ترجمه ها نمرات بسیار بالاتری نسبت به انشای مستقیم دریافت کردند. افراد در هر سه سطح توانایی از آزمون جدید (انشای ترجمه) بهره بردند, اما این بهره برداری بین دانشجویان سطح پایین توانایی بسیار پررنگ تر و بیشتر بود. این تحقیق همچنین تاثیر این نوع روشهای آزمون را بر اجزای مختلف مهارت نگارش بررسی کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مشهدی، حبیب اله. (1387). اثرات آزمون انشای مستقیم و آزمون انشای ترجمه بر عملکرد نگارش دانشجویان. مطالعات ترجمه، 6(23)، 9-39. SID. https://sid.ir/paper/95973/fa

    Vancouver: کپی

    مشهدی حبیب اله. اثرات آزمون انشای مستقیم و آزمون انشای ترجمه بر عملکرد نگارش دانشجویان. مطالعات ترجمه[Internet]. 1387؛6(23):9-39. Available from: https://sid.ir/paper/95973/fa

    IEEE: کپی

    حبیب اله مشهدی، “اثرات آزمون انشای مستقیم و آزمون انشای ترجمه بر عملکرد نگارش دانشجویان،” مطالعات ترجمه، vol. 6، no. 23، pp. 9–39، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/95973/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button