مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

159
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

462
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بازدارنده های استفاده اعضای هیئت علمی و دانشجویان از شبکه های اجتماعی در آموزش عالی کشاورزی

صفحات

 صفحه شروع 184 | صفحه پایان 204

چکیده

 شناسایی عامل های محدودکننده سطح استفاده ذینفعان نظام آموزشی از شبکه های اجتماعی در آموزش و یادگیری, می تواند به تصمیم گیری و برنامه ریزی های آگاهانه در این زمینه کمک کند. این پژوهش با هدف شناسایی بازدارنده های استفاده از شبکه های اجتماعی در آموزش عالی کشاورزی از دیدگاه اعضای هیئت علمی و دانشجویان انجام شد. جامعه آماری شامل 3984 تن عضو هیئت علمی و 111528 تن دانشجوی دانشکده های کشاورزی دولتی کل کشور بودند که با استفاده از روش نمونه گیری چندمرحله ای تصادفی 211 تن از اعضای هیئت علمی و 400 تن از دانشجویان رشته های کشاورزی دانشگاه های مختلف کشور انتخاب و بررسی شدند. داده ها به وسیله پرسشنامه برگرفته از یافته های بررسی های پیشین و با طیف لیکرت پنج سطحی گردآوردی شد. روایی پرسشنامه به صورت تشخیصی و پایایی با ضریب پایایی ترکیبی تأیید شد. داده ها با آزمون های t, من ویتنی, و مدل سازی معادله های ساختاری به روش حداقل مربعات جزئی تجزیه وتحلیل شد. یافته ها نشان داد که میزان استفاده آموزشی از شبکه های اجتماعی توسط دانشجویان بیشتر از اعضای هیئت علمی و نگرش آنان نسبت به استفاده از این شبکه ها در آموزش و یادگیری نیز مثبت تر از اعضای هیئت علمی است. یافته های مدل سازی نیز بیانگر این است که عامل های مربوط به دانشجویان, نوع درس ها, و ویژگی های شبکه های اجتماعی با استفاده آموزشی اعضای هیئت علمی از این شبکه ها رابطه منفی و معنی داری دارند. همچنین عامل های مربوط به اعضای هیئت علمی, سازمان آموزشی, و بازدارنده های نرم افزاری و سخت افزاری با استفاده دانشجویان از شبکه های اجتماعی در آموزش رابطه منفی و معنی داری نشان می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    برآبادی، سیدابوالقاسم، شمس، علی، و وایس، نیکلاس. (1399). بازدارنده های استفاده اعضای هیئت علمی و دانشجویان از شبکه های اجتماعی در آموزش عالی کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، -(53 )، 184-204. SID. https://sid.ir/paper/959770/fa

    Vancouver: کپی

    برآبادی سیدابوالقاسم، شمس علی، وایس نیکلاس. بازدارنده های استفاده اعضای هیئت علمی و دانشجویان از شبکه های اجتماعی در آموزش عالی کشاورزی. پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی[Internet]. 1399؛-(53 ):184-204. Available from: https://sid.ir/paper/959770/fa

    IEEE: کپی

    سیدابوالقاسم برآبادی، علی شمس، و نیکلاس وایس، “بازدارنده های استفاده اعضای هیئت علمی و دانشجویان از شبکه های اجتماعی در آموزش عالی کشاورزی،” پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی، vol. -، no. 53 ، pp. 184–204، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959770/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button