مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

823
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

516
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

توسعه و اعتبار بخشی مقیاس اندازه گیری تجربه مهمان نوازی و تاثیر آن بر رضایت مشتری

صفحات

 صفحه شروع 419 | صفحه پایان 445

چکیده

 از آنجا که افزایش و تقویت ظرفیت های مهمان نوازی در جامعه میزبان یکی از مولفه های مهم و تاثیرگذار در توسعه صنعت گردشگری است, این مقاله تجارب مشتریان در خصوص مهمان نوازی, را ضمن شناسایی ابعاد این مفهوم, مقیاسی برای اندازه گیری آن ارایه نموده و تاثیر عامل تجربه مهمان نوازی را بر رضایت مشتری در صنعت هتل داری (که یکی از حلقه های مهم زنجیره ارزش گردشگری است), مورد بررسی قرار دهد. در این پژوهش کاربردی, توصیفی و پیمایشی, پس از مطالعه و واکاوی پیشینه موضوع, از نظر خبرگان (مصاحبه های عمیق و نیمه ساختار یافته و تکنیک دلفی), جهت اکتشاف و تلخیص ابعاد مقیاس, بهره گیری شد و 7 بعد از ابعاد تجربی مهمان نوازی استخراج گردید. مطالعه میدانی با استفاده از پرسشنامه مشتمل بر 32 گویه مرتبط با ابعاد مزبور, در اختیار 480 نفر از مشتریان هتل ها در ایران, در مقطع زمانی اسفند ماه 1397 قرار گرفت. بدلیل نامعلوم بودن حجم جامعه آماری در نمونه گیری از روش خوشه ای و در دسترس استفاده شد. نتایج تجزیه و تحلیل عاملی نشان داد که ابعاد آسایش, کارایی, ارتباط خاص, خوشامدگویی, شخصی سازی, شرایط خاص هتل و از صمیم قلب, به ترتیب دارای بیشترین بار عاملی و بیشترین تاثیر بر متغیر تجربه مهمان نوازی بوده اند. تجزیه و تحلیل معادلات ساختاری مدل پژوهش با استفاده از نرم افزار لیزرل نیز حاکی از تاثیر مثبت تجربه مهمان نوازی بر رضایت مهمان بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سعیدااردکانی، سعید، طباطبایی نسب، سیدمحمد، و دباغی، حامد. (1400). توسعه و اعتبار بخشی مقیاس اندازه گیری تجربه مهمان نوازی و تاثیر آن بر رضایت مشتری. کاوش های مدیریت بازرگانی، 13(25 )، 419-445. SID. https://sid.ir/paper/959989/fa

    Vancouver: کپی

    سعیدااردکانی سعید، طباطبایی نسب سیدمحمد، دباغی حامد. توسعه و اعتبار بخشی مقیاس اندازه گیری تجربه مهمان نوازی و تاثیر آن بر رضایت مشتری. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1400؛13(25 ):419-445. Available from: https://sid.ir/paper/959989/fa

    IEEE: کپی

    سعید سعیدااردکانی، سیدمحمد طباطبایی نسب، و حامد دباغی، “توسعه و اعتبار بخشی مقیاس اندازه گیری تجربه مهمان نوازی و تاثیر آن بر رضایت مشتری،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 13، no. 25 ، pp. 419–445، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/959989/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button