مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

804
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

454
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

آداب اخلاقی تحصیل: نقش واسطه ای درگیری تحصیلی در رابطه بین انگیزش تحصیلی و آداب گریزی تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 59

چکیده

 زمینه با توجه به نتایج پژوهش ها, بی آدابی اخلاقی در محیط های آموزشی رو به گسترش است. از جمله این بی آدابی ها می توان از آداب گریزی تحصیلی نام برد. پژوهش حاضر باهدف بررسی نقش واسطه ای درگیری تحصیلی در رابطه بین انگیزش تحصیلی و آداب گریزی تحصیلی انجام شده است. روش مطالعه حاضر توصیفی-همبستگی است, که از جامعه دانشجویان کارشناسی دانشگاه شیراز, 421 دانشجو با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای پژوهش, شامل زمینه یابی تجدیدنظر شده آداب گریزی در آموزش پرستاری, مقیاس انگیزش تحصیلی و پرسشنامه درگیری تحصیلی بود. تجزیه و تحلیل داده ها با روش آماری مدل یابی معادلات ساختاری با استفاده از نرم افزارAMOS انجام شد. یافته ها نتایج نشان داد, مدل این پژوهش از برازش مناسبی برخوردار است. با توجه به یافته ها, درگیری تحصیلی نقش واسطه ای در رابطه انگیزش تحصیلی با آداب گریزی تحصیلی داشت. به این معنا که با افزایش انگیزش درونی, درگیری تحصیلی نیز افزایش یافته و از این طریق, آداب گریزی تحصیلی کاهش یافته است. همچنین, انگیزش بیرونی و بی انگیزشی از طریق کاهش درگیری تحصیلی, منجر به افزایش آداب گریزی تحصیلی شده است. نتیجه گیری پژوهش حاضر با ارایه الگویی از آداب گریزی تحصیلی نشانگر نقش انگیزش و درگیری تحصیلی در آداب اخلاقی تحصیل است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شیرزادی، محمدمهدی، و شیخ الاسلامی، راضیه. (1400). آداب اخلاقی تحصیل: نقش واسطه ای درگیری تحصیلی در رابطه بین انگیزش تحصیلی و آداب گریزی تحصیلی. اخلاق در علوم و فناوری، 16(1 )، 51-59. SID. https://sid.ir/paper/960022/fa

    Vancouver: کپی

    شیرزادی محمدمهدی، شیخ الاسلامی راضیه. آداب اخلاقی تحصیل: نقش واسطه ای درگیری تحصیلی در رابطه بین انگیزش تحصیلی و آداب گریزی تحصیلی. اخلاق در علوم و فناوری[Internet]. 1400؛16(1 ):51-59. Available from: https://sid.ir/paper/960022/fa

    IEEE: کپی

    محمدمهدی شیرزادی، و راضیه شیخ الاسلامی، “آداب اخلاقی تحصیل: نقش واسطه ای درگیری تحصیلی در رابطه بین انگیزش تحصیلی و آداب گریزی تحصیلی،” اخلاق در علوم و فناوری، vol. 16، no. 1 ، pp. 51–59، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960022/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button