مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

252
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

731
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی راهبردهای کاهش تلفات رانندگی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 83

چکیده

 این مقاله به دنبال سه راهبرد کلان شناسایی علل وقوع حوادث رانندگی, تدقیق ابعاد, مؤلفه ها و شاخص های عوامل مؤثر بر حوادث رانندگی و تعیین دقیق سهم عوامل مختلف در وقوع حوادث و تلفات رانندگی است تا از آن طریق بتوان در سه وهله زمانی کوتاه مدت, میان مدت و بلندمدت, نرخ وقوع حوادث و تلفات جاده ای را به صورت بارزی کاهش داد. به سبب گستره کار, سه گونه روش تحقیق هم بستگی, مطالعه تطبیقی و زمینه یابی با سه جامعه آماری 1. رانندگان خودروهای شخصی و عمومی ایران(با جامعه حدود 30000000 نفر)؛ 2. کشورهای توسعه یافته دنیا که توانسته اند در دو دهه اخیر, نرخ وقوع تلفات رانندگی را به صورت معناداری کاهش دهند(با جامعه حدود 50 کشور)؛ 3. کارشناسان آگاه به مسائل ترافیکی ساکن تهران(با جامعه حدود 1000 نفر) مورد استفاده قرار گرفت. حجم نمونه ها به ترتیب 2900 نفر, 10 کشور و 50 نفر به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای, تصادفی ساده و گلوله برفی انتخاب گردید. روش و ابزار گردآوری اطلاعات نیز به ترتیب, پرسش نامه, اسنادی و مصاحبه بود. روایی و پایایی ابزار برای اساس روایی محتوایی و منطقی و پایایی نیز با استفاده از ضریب الفای کرونباخ محاسبه گردید. طبق نتایج, اعمال محدودیت برای رانندگان پرخطر, افزایش آگاهی عمومی درخصوص فرهنگ رفتاری, نظارت بر ناوگان حمل ونقل عمومی, کنترل رفتارهای پر خطر, ارتقای امداد و نجات و. . . مواردی است که از تلفات رانندگی می کاهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عبدالرحمانی، رضا، و الیاسی، محمدحسین. (1400). شناسایی راهبردهای کاهش تلفات رانندگی. مطالعات راهبردی ناجا، 6(21 )، 47-83. SID. https://sid.ir/paper/960068/fa

    Vancouver: کپی

    عبدالرحمانی رضا، الیاسی محمدحسین. شناسایی راهبردهای کاهش تلفات رانندگی. مطالعات راهبردی ناجا[Internet]. 1400؛6(21 ):47-83. Available from: https://sid.ir/paper/960068/fa

    IEEE: کپی

    رضا عبدالرحمانی، و محمدحسین الیاسی، “شناسایی راهبردهای کاهش تلفات رانندگی،” مطالعات راهبردی ناجا، vol. 6، no. 21 ، pp. 47–83، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960068/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button