Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

167
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

425
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی رضایتمندی از ارتزهای اندام تحتانی و خدمات پس از آن در کاربران شهر اهواز

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 63

چکیده

 زمینه و هدف: رضایتمندی کاربران از ارتز و خدمات باعث استفاده بیشتر از ارتز می شود. با شناسایی میزان رضایتمندی کاربران, می توان کیفیت ارتزها و خدمات را بهبود بخشید. این مطالعه با هدف ارزیابی رضایتمندی کاربران از ارتزهای اندام تحتانی و خدمات ارتوپدی فنی در شهر اهواز انجام شد. روش بررسی: در این مطالعه مقطعی که در سال 98-97 در کلینیک های ارتوپدی فنی شهر اهواز انجام شد, رضایتمندی 97 کاربر ارتزهای اندام تحتانی با استفاده از پرسشنامه اپاس ارزیابی شد. نمرات رضایتمندی پرسشنامه اپاس, با داده های دموگرافیک در نرم افزار SPSS ویرایش 22 تحلیل شدند. یافته ها: در بخش رضایتمندی از ارتز, بالاترین رضایتمندی مربوط به تنظیم خوب ارتز (37/4) وکمترین رضایتمندی مربوط به توانایی پرداخت هزینه های خرید و نگهداری بود (75/2). در بخش رضایتمندی از خدمات, بالاترین رضایتمندی مربوط به پاسخگویی کارشناس ارتوپدی فنی در رابطه با نگرانی های کاربر (56/4) و کمترین میزان مربوط به هماهنگی کارکنان کلینیک ارتوپدی فنی با تیم درمانی بود (75/2). رضایتمندی کاربران از خدمات بیشتر از رضایتمندی آنها از ارتز بود (p <0. 001). بین رضایتمندی کاربران از ارتزهای چهارگانه اندام تحتانی, تفاوت معنی دار وجود داشت (p <0. 001). نتیجه گیری: مدیران کلینیک های ارتوپدی فنی باید اقداماتی در جهت فراهم آوردن پوشش های بیمه ایی انجام دهند و در برنامه های خود به بالابردن دوام و کیفیت ارتزها, کار تیمی و مراجع محوری توجه نمایند تا رضایتمندی کاربران ارتزها به خصوص ارتزهای بلند اندام تحتانی تضمین شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صالحی، محدثه، خیاط زاده ماهانی، محمد، اکبری، میمنت، مرادی، مریم، و اکملی، آسیه. (1400). ارزیابی رضایتمندی از ارتزهای اندام تحتانی و خدمات پس از آن در کاربران شهر اهواز. مجله علمی پزشکی جندی شاپور، 20(1 )، 53-63. SID. https://sid.ir/paper/960082/fa

    Vancouver: کپی

    صالحی محدثه، خیاط زاده ماهانی محمد، اکبری میمنت، مرادی مریم، اکملی آسیه. ارزیابی رضایتمندی از ارتزهای اندام تحتانی و خدمات پس از آن در کاربران شهر اهواز. مجله علمی پزشکی جندی شاپور[Internet]. 1400؛20(1 ):53-63. Available from: https://sid.ir/paper/960082/fa

    IEEE: کپی

    محدثه صالحی، محمد خیاط زاده ماهانی، میمنت اکبری، مریم مرادی، و آسیه اکملی، “ارزیابی رضایتمندی از ارتزهای اندام تحتانی و خدمات پس از آن در کاربران شهر اهواز،” مجله علمی پزشکی جندی شاپور، vol. 20، no. 1 ، pp. 53–63، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960082/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا