مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

194
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

570
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل مفهومی یکپارچه مبتنی بر تمامیت برای ایجاد، نگهداشت و توسعه قابلیت های بازاریابی، مزیت رقابتی پایدار و عملکرد برتر کسب و کار

صفحات

 صفحه شروع 594 | صفحه پایان 626

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر, طراحی مدل مفهومی یکپارچه مبتنی بر تمامیت, به منظور توسعه قابلیت های بازاریابی, دستیابی به مزیت رقابتی پایدار و عملکرد برتر کسب وکار است. روش: در مرحله کیفی, مصاحبه های عمیق با 20 نفر و مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 10 نفر از مدیران ارشد, میانی و خبرگان و همچنین 4 گروه کانونی متشکل از 6 عضو, در یکی از بزرگ ترین صنایع فولادی کشور, برنامه ریزی و انجام شد. در مرحله کمی نیز, 350 نفر, از بین مدیران و خبرگان شرکت های صنعت فولاد ایران و پذیرفته شده در سازمان بورس و اوراق بهادار تهران برای نمونه انتخاب شد. روش اجرای پژوهش, از نوع آمیخته کیفی کمی (اکتشافی تاییدی) است. به این منظور, ابتدا در مرحله کیفی با استفاده از تحلیل مضمونی, داده های گردآوری شده از طریق مصاحبه های عمیق و نیمه ساختاریافته, گروه های کانونی و همچنین مرور جامع ادبیات موضوع, مدل اولیه پژوهش مفهوم سازی شد. سپس در مرحله کمی با استفاده از داده های گردآوری شده از طریق پرسش نامه و همچنین داده های مربوط به عملکرد شرکت های در دست بررسی از سامانه کدال سازمان بورس و اوراق بهادار تهران, مدل مفهومی اولیه, در چارچوب معادلات ساختاری حداقل مربعات جزیی و با استفاده از آخرین نسخه نرم افزار اسمارت پی ال اس آزمون شد و مدل مفهومی نهایی پژوهش با تحلیل تلفیقی یافته های مراحل کیفی و کمی به دست آمد. یافته ها: بنگاه های کسب وکار به منظور ایجاد, نگهداشت و توسعه قابلیت های بازاریابی و سایر قابلیت های سازمانی مرتبط, به توسعه تمامیت داخلی بنگاه نیازمندند. تمامیت داخلی بنگاه های کسب وکار, به توسعه هوشمندی کسب وکار, یادگیری مستمر سازمانی و مدیریت دانش منجر می شود و توسعه موارد پیش گفته, توسعه قابلیت های بازاریابی, یکپارچگی زنجیره تامین, ارتقای خصیصه های منابع بازاریابی, مزیت رقابتی پایدار و عملکرد برتر کسب وکار را به همراه می آورد. همچنین, تمامیت شرکای زنجیره تامین و تمامیت بخش های حاکمیتی, روابط بین قابلیت های بازاریابی, مزیت رقابتی پایدار و عملکرد برتر بنگاه را تعدیل می کند. نتیجه گیری: نتایج این پژوهش, در ارتباط با ایجاد, نگهداشت و توسعه قابلیت های بازاریابی و ارتباط آن با مزیت رقابتی پایدار و عملکرد بنگاه, سه مفهوم جدید تمامیت داخلی بنگاه, تمامیت شرکای زنجیره تامین و تمامیت بخش های حاکمیتی را وارد ادبیات راهبرد بازاریابی و مدیریت راهبردی کرده است. ضمن آنکه مفاهیم جدیدی را نیز به ادبیات قابلیت های بازاریابی افزوده است و پیکربندی جدیدی را در خصوص پیشایندهای توسعه قابلیت های پیش گفته, پیشنهاد می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، احمد، صنایعی، علی، و انصاری، آذرنوش. (1399). مدل مفهومی یکپارچه مبتنی بر تمامیت برای ایجاد, نگهداشت و توسعه قابلیت های بازاریابی, مزیت رقابتی پایدار و عملکرد برتر کسب و کار. مدیریت بازرگانی، 12(3 )، 594-626. SID. https://sid.ir/paper/960240/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی احمد، صنایعی علی، انصاری آذرنوش. مدل مفهومی یکپارچه مبتنی بر تمامیت برای ایجاد, نگهداشت و توسعه قابلیت های بازاریابی, مزیت رقابتی پایدار و عملکرد برتر کسب و کار. مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(3 ):594-626. Available from: https://sid.ir/paper/960240/fa

    IEEE: کپی

    احمد سلیمی، علی صنایعی، و آذرنوش انصاری، “مدل مفهومی یکپارچه مبتنی بر تمامیت برای ایجاد, نگهداشت و توسعه قابلیت های بازاریابی, مزیت رقابتی پایدار و عملکرد برتر کسب و کار،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 3 ، pp. 594–626، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960240/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button