Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

138
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه ی دانشجویان ایرانی زبان فرانسه با نگارش: بعد عاطفی

صفحات

 صفحه شروع 233 | صفحه پایان 261

چکیده

 «رابطه با نگارش» مفهومی است که توسط باره دو مینیاک (2000) مطرح شده و توسط شرتران و بلزر (2008, 2010, 2016) توسعه داده شده است. این مفهوم در برگیرنده ی رابطه ی معنایی بین فرد و نگارش است. مطالعه ی رابطه ی دانشجویان ایرانی اهمیت زیادی دارد, زیرا این امکان را برای ما فراهم می کند که نظریاتی درباره ی مشکلات زبان آموزان در نگارش مطرح کنیم که از جنبه های صرفا زبانی فراتر می روند. در مدل شرتران و بلزر این مفهوم شامل چهار جنبه ی اصلیِ (عاطفی, ارزشی, تصوری و عملی) می شود. در این مقاله, ما قصد داریم با بهره گرفتن از پرسشنامه ای که در چارچوب یک رساله ی دکتری (1397 در دانشگاه تربیت مدرس) طراحی و اعتبارسنجی شده است, به مطالعه ی بُعدِ عاطفیِ رابطه ی دانشجویان ایرانی زبان فرانسه با نگارش بپردازیم. نتایج این نظرسنجی که بر روی 90 شرکت کننده انجام شد, نشان داد که بیشتر دانشجویان ایرانی زبان فرانسه رابطه ی عاطفی مطلوبی با نگارش دارند. همچنین, آزمون ها نشان دادند که بین نمره ی بعد عاطفی و بعد عملیِ رابطه ی دانشجویان با نگارش همبستگی وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سدیدی، سارا، بسنج، دانیال، و لطافتی، رویا. (1398). رابطه ی دانشجویان ایرانی زبان فرانسه با نگارش: بعد عاطفی. قلم، 15(29 )، 233-261. SID. https://sid.ir/paper/960273/fa

    Vancouver: کپی

    سدیدی سارا، بسنج دانیال، لطافتی رویا. رابطه ی دانشجویان ایرانی زبان فرانسه با نگارش: بعد عاطفی. قلم[Internet]. 1398؛15(29 ):233-261. Available from: https://sid.ir/paper/960273/fa

    IEEE: کپی

    سارا سدیدی، دانیال بسنج، و رویا لطافتی، “رابطه ی دانشجویان ایرانی زبان فرانسه با نگارش: بعد عاطفی،” قلم، vol. 15، no. 29 ، pp. 233–261، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960273/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا