Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,753
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبردهای دوبله کدهای بیانگر در کارتون از انگلیسی به فارسی

صفحات

 صفحه شروع 49 | صفحه پایان 66

چکیده

 پژوهش حاضر در چارچوب رویکرد توصیفی به مطالعات ترجمه علاوه بر تحلیل راهبردهای دوبله کارتون از انگلیسی به فارسی, سعی در معرفی برجسته ترین هنجار موجود در دوبله کارتون دارد. بدین منظور محقق بر آن شده است تا بستری مناسب جهت توصیف و تبیین راهبردهای دوبله دشوارترین عناصر متن چند رسانه ای یا به عبارتی «کدهای بیا نگر» فراهم آورد. پس از بررسی جامع و تطبیقی پیکره, هفت راهبرد محرز شد. این راهبردها عبارتند از: 1) بسط , 2) دگرنویسی, 3) انتقال, 4) جابجایی, 5) کاهش, 6) تکرار و 7) حذف. با توجه به اینکه ترجمه فعالیتی هنجارمدار است, محقق در تلاشی مضاعف در صدد تعیین برجسته ترین هنجار دوبله کارتون برآمد. نتایج پژوهش حاکی از آن است که هنجار همخوانی که در چهار نوع همخوانی لب ها با صحبت ها, همخوانی طول سخن با آغاز و پایان حرکت لب ها, همخوانی حرکات بدن با صحبت ها و تیپ سازی شخصیتها نمود یافته است در تعیین راهبردهای دوبله نقش اساسی داشته است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قمی، پرینا. (1388). راهبردهای دوبله کدهای بیانگر در کارتون از انگلیسی به فارسی. مطالعات ترجمه، 7(25)، 49-66. SID. https://sid.ir/paper/96033/fa

    Vancouver: کپی

    قمی پرینا. راهبردهای دوبله کدهای بیانگر در کارتون از انگلیسی به فارسی. مطالعات ترجمه[Internet]. 1388؛7(25):49-66. Available from: https://sid.ir/paper/96033/fa

    IEEE: کپی

    پرینا قمی، “راهبردهای دوبله کدهای بیانگر در کارتون از انگلیسی به فارسی،” مطالعات ترجمه، vol. 7، no. 25، pp. 49–66، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96033/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

    طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا