مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,212
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

889
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تطبیقی رویکرد سند 2030 و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ایران به عدالت آموزشی جنسیتی

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 198

چکیده

 در قرن اخیر, یکی از مهم ترین آرمان های جوامع در بحث آموزش, نیل به عدالت آموزشی می باشد. با توسعه نقش زنان در فعالیت های اجتماعی, جنس و جنسیت به چالش برانگیزترین زمینه عدالت آموزشی بدل شده است. در نظام حقوقی ایران, سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ایران و در عرصه بین المللی سند 2030, اسناد شاخص در بحث عدالت آموزشی می باشند. در تحقیق پیش رو, گردآوری اطلاعات با استفاده از منابع کتابخانه ای و روش توصیفی تحلیلی است و منابع گردآوری شده به روش فیش برداری دسته بندی می شود. روش تجزیه و تحلیل داده ها, روش تحلیلی می باشد. دو سند موضوع تحقیق, دارای نقاط اشتراک و افتراق می باشند. نقطه اشتراک اسناد مربوط به شان و منزلت انسان هاست. در این خصوص هر دو سند, منزلتی یکسان برای جنس زن و مرد قایل می باشند. نقطه افتراق اسناد مربوط به معنایی است که هر یک از این اسناد از عدالت و آموزش در نظر دارند. سند 2030 از عدالت معنایی مرادف با برابری برداشت می نماید و عدالت جنسیتی را در برابری جنسیتی در امر آموزش تعریف می کند. سند تحول بنیادین معتقد به توزیع آموزش متناسب با نیازها و نقش های هر یک از دو جنس است. ابهام سند بنیادین در تبیین نیازها و نقش های هر جنس بزرگترین نقطه ضعف این سند به حساب می آید.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    یدالهی، انور، زارعی، محمدحسین، و یاوری، اسداله. (1398). بررسی تطبیقی رویکرد سند 2030 و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ایران به عدالت آموزشی جنسیتی. پژوهش حقوق عمومی (پژوهش حقوق) (حقوق و سیاست)، 21(65 )، 171-198. SID. https://sid.ir/paper/960437/fa

    Vancouver: کپی

    یدالهی انور، زارعی محمدحسین، یاوری اسداله. بررسی تطبیقی رویکرد سند 2030 و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ایران به عدالت آموزشی جنسیتی. پژوهش حقوق عمومی (پژوهش حقوق) (حقوق و سیاست)[Internet]. 1398؛21(65 ):171-198. Available from: https://sid.ir/paper/960437/fa

    IEEE: کپی

    انور یدالهی، محمدحسین زارعی، و اسداله یاوری، “بررسی تطبیقی رویکرد سند 2030 و سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش ایران به عدالت آموزشی جنسیتی،” پژوهش حقوق عمومی (پژوهش حقوق) (حقوق و سیاست)، vol. 21، no. 65 ، pp. 171–198، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960437/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا