Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

568
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

743
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل بانکداری سبز مبتنی بر مولفه های مدیریت نوآوری برای کسب مزیت رقابتی پایدار

صفحات

 صفحه شروع 257 | صفحه پایان 280

چکیده

 صنعت بانکداری با ترویج محیط زیست پایدار و سرمایه گذاری متمرکز بر مسیولیت اجتماعی می تواند توسعه پایدار ایجاد نموده و خود نیز از مزیت آن برخوردار گردد. هدف از پژوهش حاضر ارایه مدل بانکداری سبز مبتنی بر مدیریت نوآوری برای کسب مزیت رقابتی پایدار در این صنعت است که موجب تحولی اساسی در این صنعت چه به لحاظ ارایه خدمات و چه به لحاظ ساختار و نقش ها خواهد شد. در این پژوهش بر اساس مولفه های تاثیرگذار مدل بانکداری سبز که با استفاده از روش دلفی فازی بدست آمده است, مدل بانکداری سبز ارایه و برای سنجش برازش مدل و تایید فرضیه های 5گانه پژوهش, از 6 پرسشنامه استاندارد استفاده شده است و با استفاده از سیستم استنتاج عصبی-فازی تطبیقی (انفیس), تحلیل های لازم بر روی داده های بدست آمده از 310 پرسشنامه توسط نمونه تصادفی از میان مدیران ارشد, میانی و کارکنان بخش نوآوری, فناوری اطلاعات و ارتباطات صنعت بانکداری انتخاب شده, انجام شده است. پس از اجرای مدل, نتایج نشان داده است که افزایش مولفه مدیریت نوآوری موجب افزایش میزان مزیت رقابتی پایدار می شود. افزایش متغیر مدیریت نوآوری و نیز افزایش بانکداری سبز موجب افزایش مزیت رقابتی پایدار شده است. همچنین افزایش قوانین و مقررات مربوط به بانکداری سبز از طریق افزایش متغیر بانکداری سبز, موجب افزایش مزیت رقابتی پایدار شده است. افزایش توامان مقدار مولفه بانکداری سبز و میانجی دغدغه های زیست محیطی مدیریت ارشد, مزیت رقابتی پایدار را به حداکثر رسانده و در آخر, افزایش مدیریت نوآوری و افزایش دغدغه های زیست محیطی مدیریت ارشد موجب افزایش امتیاز رقابتی پایدار می گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجاران، فاطمه، رادفر، رضا، دیواندری، علی، و فدایی، داوود. (1401). ارائه مدل بانکداری سبز مبتنی بر مولفه های مدیریت نوآوری برای کسب مزیت رقابتی پایدار. اقتصاد مالی (اقتصاد مالی و توسعه)، 16(58 )، 257-280. SID. https://sid.ir/paper/960592/fa

    Vancouver: کپی

    حجاران فاطمه، رادفر رضا، دیواندری علی، فدایی داوود. ارائه مدل بانکداری سبز مبتنی بر مولفه های مدیریت نوآوری برای کسب مزیت رقابتی پایدار. اقتصاد مالی (اقتصاد مالی و توسعه)[Internet]. 1401؛16(58 ):257-280. Available from: https://sid.ir/paper/960592/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه حجاران، رضا رادفر، علی دیواندری، و داوود فدایی، “ارائه مدل بانکداری سبز مبتنی بر مولفه های مدیریت نوآوری برای کسب مزیت رقابتی پایدار،” اقتصاد مالی (اقتصاد مالی و توسعه)، vol. 16، no. 58 ، pp. 257–280، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960592/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا