مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

291
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

530
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی چارچوب نظری برنامه ی درسی آموزش اخلاق جنسی: یک پژوهش کیفی

صفحات

 صفحه شروع 18 | صفحه پایان 28

چکیده

اخلاق جنسی همواره یکی از دغدغه های والدین, مربیان, پژوهشگران و دست اندرکاران امور آموزشی بوده است زیرا در صورت رشد تربیتی سالم افراد, زمینه های ایجاد رشد جامعه محقق می گردد. بر این اساس پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی برنامه ی درسی اخلاق جنسی دوره ی دوم متوسطه انجام شد. طرح پژوهش کیفی و به طور ویژه مطالعه ی موردی کیفی است. حوزه ی مورد مطالعه این پژوهش, مبانی نظری, دیدگاه صاحب نظران, متخصصان و کارشناسان, مدیران و معاونان و اعضای هیات علمی گروه های علوم تربیتی و اخلاق دانشگاه های آزاد خراسان رضوی بوده است. بر اساس روش نمونه گیری هدفمند, افرادی که در این زمینه تخصص, تدریس و تجربه داشته و تألیفاتی ارائه داده بودند مورد مصاحبه های نیمه ساختاریافته قرار گرفتند. مشارکت کنندگان پژوهش در نهایت 13 نفر شدند. برای تجزیه و تحلیل اطلاعات از روش تحلیل مضمون بر اساس مدل آتراید-استرلینگ (Attride-stiriing) استفاده شد. روایی و پایایی اطلاعات به دست آمده سنجیده شد و الگوی برنامه ی درسی در قالب شبکه ی مضامین پیشنهاد و عناصر مرتبط با برنامه ی درسی استخراج گردید. مدل پیشنهادی در زمینه ی الگوی برنامه ی درسی اخلاق جنسی در دوره ی متوسطه دوم مشتمل بر 4 عامل: اهداف, محتوا, روش های یاددهی-یادگیری و روش های ارزشیابی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    بلالی، سوسن، سلیمان پور عمران، محبوبه، افراسیابی، رویا، و اسماعیلی شاد، بهرنگ. (1400). طراحی چارچوب نظری برنامه ی درسی آموزش اخلاق جنسی: یک پژوهش کیفی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، 18(42 (پیاپی 69) )، 18-28. SID. https://sid.ir/paper/960614/fa

    Vancouver: کپی

    بلالی سوسن، سلیمان پور عمران محبوبه، افراسیابی رویا، اسماعیلی شاد بهرنگ. طراحی چارچوب نظری برنامه ی درسی آموزش اخلاق جنسی: یک پژوهش کیفی. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)[Internet]. 1400؛18(42 (پیاپی 69) ):18-28. Available from: https://sid.ir/paper/960614/fa

    IEEE: کپی

    سوسن بلالی، محبوبه سلیمان پور عمران، رویا افراسیابی، و بهرنگ اسماعیلی شاد، “طراحی چارچوب نظری برنامه ی درسی آموزش اخلاق جنسی: یک پژوهش کیفی،” پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی)، vol. 18، no. 42 (پیاپی 69) ، pp. 18–28، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960614/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button