مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

371
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

583
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش اثربخشی آموزش های سلاح شناسی و تیراندازی مرکزآموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن الائمه (ع) مشهد

صفحات

 صفحه شروع 163 | صفحه پایان 194

چکیده

 زمینه و هدف: امروزه مسیله کیفیت و اثربخشی آموزش ها بر یادگیری و مهارت های فراگیران از مهم ترین دغدغه های نظام های آموزشی هر کشوری است. هدف از این پژوهش سنجش اثربخشی آموزش های سلاح شناسی و تیراندازی مرکز آموزش ثامن الایمه می باشد. روش: روش, توصیفی-پیمایشی است. پژوهش حاضر در زمره پژوهش های مقطعی است. در این پژوهش, متغیرها تنها یک بار و در یک بازه زمانی و از طریق نمونه گیری, مورد سنجش قرار گرفت. زمان اجرای این تحقیق از تاریخ مهرماه 1400 تا اسفندماه 1400بوده است و قلمرو مکانی این تحقیق مرکزآموزش ثامن الایمه(ع), مرزبانی استان های خراسان رضوی و جنوبی و سیستان وبلوچستان می باشد. جامعه آماری را فراگیران دوره چهاردهم مرزبانی, که تعدادشان براساس آمار امور فراگیران 757 نفر است و فرماندهان مستقیم آنها در محیط کار, تشکیل می دهند. حجم نمونه فراگیران 156و فرماندهان105نفراست. بصورت تصادفی طبقه ای می باشد. ابزار گردآوری اطلاعات شامل: پرسش نامه واکنش, نمرات فراگیران و پرسش نامه رفتار فراگیران از دیدگاه خود و فرماندهان آنها براساس مدل کرک پاتریک و مقیاس پنج درجه ای لیکرت می باشد. برای بررسی داده ها از شاخص های آمارتوصیفی, آزمون کلوموگروف اسمیرنوف, t تک نمونه ای, فریدمن و t نمونه های زوجی با نرم افزارspss استفاده گردید. یافته ها: یافته ها حاکیست, با توجه به بررسی پرسش نامه واکنش, رفتار, متغیر یادگیری و مقایسه پیش آزمون و پس آزمون, آموزش های سلاح شناسی و تیراندازی مرکزآموزش از اثربخشی بالایی برخوردار بوده است. نتیجه گیری: نتایج تحقیق می تواند اطلاعات ارزشمندی برای مربیان و فرماندهان مرکزآموزش درخصوص اصلاح برنامه ریزی, ارتقاء کیفیت محتوای آموزش وکارایی فراگیران فراهم آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شفایی، محمدرضا، علیمردانی، اکرم، و آهی، پرویز. (1401). سنجش اثربخشی آموزش های سلاح شناسی و تیراندازی مرکزآموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن الائمه (ع) مشهد. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، 15(57 (پیاپی 57) )، 163-194. SID. https://sid.ir/paper/960799/fa

    Vancouver: کپی

    شفایی محمدرضا، علیمردانی اکرم، آهی پرویز. سنجش اثربخشی آموزش های سلاح شناسی و تیراندازی مرکزآموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن الائمه (ع) مشهد. مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی[Internet]. 1401؛15(57 (پیاپی 57) ):163-194. Available from: https://sid.ir/paper/960799/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا شفایی، اکرم علیمردانی، و پرویز آهی، “سنجش اثربخشی آموزش های سلاح شناسی و تیراندازی مرکزآموزش علوم و فنون مرزبانی ثامن الائمه (ع) مشهد،” مطالعات مدیریت بر آموزش انتظامی، vol. 15، no. 57 (پیاپی 57) ، pp. 163–194، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/960799/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button