مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

598
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

748
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تدوین الگوی آموزش کارآفرینی دانش آموزان مدارس دوره ی دوم متوسطه

صفحات

 صفحه شروع 231 | صفحه پایان 261

چکیده

 با توجه به نقش کارآفرینی درنظام آموزش وپرورش لزوم الگویی در این زمینه برای دانش آموزان مدارس ضروری می باشد. پژوهش حاضر, کمی و کیفی بوده که در بخش کمی از روش پیمایشی و در بخش کیفی از روش داده بنیاد استفاده شده است. در مرحله کیفی از ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته و در مرحله کمی از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. تحقیق حاضر شامل دو جامعه آماری است که جامعه اول را متخصصان و صاحب نظران حوزه آموزش کارآفرینی و جامعه دوم را معلمان دوره دوم متوسطه با سابقه آموزش کارآفرینی که مجموع این افراد در بخش کیفی13 نفر و در بخش کمی180بودند. برای تعیین حجم نمونه از جدول مورگان استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک دو نرم افزار SPSSوAmos صورت پذیرفت. یافته های تحقیق حاضر نشان داد که از میان عوامل موثر بر مدل برنامه آموزش کارآفرینی, بی ثباتی در بازار کار در میان آسیب های آموزش کارآفرینی, تعامل مراکز تولیدی و صنعتی در میان اهداف مطلوب آموزش کارآفرینی, جذابیت و قابلیت دسترسی در میان محتوای مناسب آموزش کارآفرینی, توا نایی حل مسیله در میان روش های تدریس کارآفرینی, و ارزشیابی از طرح کسب وکار در میان روش های ارزشیابی آموزش های کارآفرینی دارای بیشترین ضریب تاثیر بوده است. با توجه به نتایج پیشنهاد می شود که برنامه آموزشی هدفمند در راستای آموزش کارآفرینی در مدارس طراحی و تدوین گردد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جدی گرگری، جواد، محب زادگان، یوسف، و عزیزی، محمد. (1400). تدوین الگوی آموزش کارآفرینی دانش آموزان مدارس دوره ی دوم متوسطه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 9(1 )، 231-261. SID. https://sid.ir/paper/961285/fa

    Vancouver: کپی

    جدی گرگری جواد، محب زادگان یوسف، عزیزی محمد. تدوین الگوی آموزش کارآفرینی دانش آموزان مدارس دوره ی دوم متوسطه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1400؛9(1 ):231-261. Available from: https://sid.ir/paper/961285/fa

    IEEE: کپی

    جواد جدی گرگری، یوسف محب زادگان، و محمد عزیزی، “تدوین الگوی آموزش کارآفرینی دانش آموزان مدارس دوره ی دوم متوسطه،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 9، no. 1 ، pp. 231–261، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/961285/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا