مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

299
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

645
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رفتار مصرف کننده به منظورخلق ارزش مورد انتظار مشتری توسط تحلیل کلان داده ها

صفحات

 صفحه شروع 160 | صفحه پایان 182

چکیده

 مفهوم «ارزش» در کسب و کار, محصول یا خدمت بالقوه ای است که یک کسب وکار وعده تحویل آن را به مشتری می دهد و بطور کلی دلیل انتخاب یک برند توسط مشتری و ترجیح آن نسبت به برند های رقیب می باشد. در سال های اخیر با افزایش حضور مصرف کنندگان در شبکه های اجتماعی در بستر اینترنت امکان دسترسی به داده های مربوط به علایق و ارزش های مورد انتظار مصرف کنندگان به وجود آمده است؛ هدف این پژوهش شناسایی مولفه های ارزش, جهت خلق و ارایه ارزش به مشتری, با استفاده از تجزیه و تحلیل نظرات و محتوای تولید شده توسط مصرف کنندگان در شبکه های اجتماعی است. بدین منظور تعداد 41904 نظر از مشتریان در رابطه با کالای «تلفن همراه» از سایت فروشگاه آنلاین دیجی کالا جمع آوری و با استفاده از روش های تحلیل کلان داده ها (عقیده کاوی و تخصیص پنهان دیریکله) مورد تجزیه و تحلیل قرار می گیرد. بر اساس یافته های پژوهش پنج دسته کلی ارزش شامل: 1. ارزش های کارکردی, 2. ارزش های اقتصادی, 3. ارزش های کیفی, 4. ارزش های احساسی و 5. ارزش های اجتماعی, به همراه سازه های مربوط به هر نوع از ارزش شناسایی گردید؛ نتایج نشان می دهد با استفاده از تحلیل کلان داده ها می توان با سرعت بیشتر و اتلاف کمتر منابع, تصویری شفاف تر از ارزش های مورد انتظار مشتری, به منظور ارایه محصولی متناسب با نیاز و خواسته های مصرف کننده بدست آورد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، سیدمحسن، و امیری عقدایی، سیدفتح اله. (1399). بررسی رفتار مصرف کننده به منظورخلق ارزش مورد انتظار مشتری توسط تحلیل کلان داده ها. مطالعات رفتار مصرف کننده، 7(1 )، 160-182. SID. https://sid.ir/paper/961881/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی سیدمحسن، امیری عقدایی سیدفتح اله. بررسی رفتار مصرف کننده به منظورخلق ارزش مورد انتظار مشتری توسط تحلیل کلان داده ها. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1399؛7(1 ):160-182. Available from: https://sid.ir/paper/961881/fa

    IEEE: کپی

    سیدمحسن موسوی، و سیدفتح اله امیری عقدایی، “بررسی رفتار مصرف کننده به منظورخلق ارزش مورد انتظار مشتری توسط تحلیل کلان داده ها،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 7، no. 1 ، pp. 160–182، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/961881/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button