مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,819
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,241
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مؤلفه های اخلاق حرفه ای معلم با تأکید بر تعامل معلم با خود از منظر نهج البلاغه

صفحات

 صفحه شروع 29 | صفحه پایان 54

چکیده

 هدف از این پژوهش, بررسی و استنباط مؤلفه های اخلاق حرفه ای معلم با تأکید بر تعامل معلم با خود از منظر نهج البلاغه است. برای رسیدن به این هدف, از روش کیفی و از نوع بررسی اسناد و مدارک و یا روش کتابخانه ای استفاده گردید. برای جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها و اطلاعات, به لحاظ کیفی بودن پژوهش سه گام باردن (1374), برداشته شد. در این پژوهش, جامعه با نمونه برابر بود؛ بطوری که کل کتاب نهج البلاغه به عنوان جامعه و نمونه پژوهش بررسی گردید. در بخش یافته ها مجموعه ای از مؤلفه های اخلاق حرفه ای معلم با تأکید بر تعامل معلم با خود از نهج البلاغه استخراج گردید. فکور بودن, استقبال از تغییر و تحول, باور به نیروی فراطبیعی و ذکر او, هدفمندی, نظم و برنامه ریزی, عزّت نفس و پرهیز از خودپسندی, خودمحاسبه گری, پشتکار و تداوم کارها, استقبال از فراگیری مستمر دانش و یادگیری, عمل گرایی, مشورت پذیری از جمله این مؤلفه ها بود که در این نوشتار به عنوان مؤلفه های ارتباط و تعامل معلم با خود از آموزه های امام علی-علیه السلام-استخراج و بررسی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نصرتی هشی، کمال، کیانی، نرگس، و بهرامی، حمزه علی. (1400). مؤلفه های اخلاق حرفه ای معلم با تأکید بر تعامل معلم با خود از منظر نهج البلاغه. توسعه حرفه ای معلم، 6(3 (پیاپی 21) )، 29-54. SID. https://sid.ir/paper/962295/fa

    Vancouver: کپی

    نصرتی هشی کمال، کیانی نرگس، بهرامی حمزه علی. مؤلفه های اخلاق حرفه ای معلم با تأکید بر تعامل معلم با خود از منظر نهج البلاغه. توسعه حرفه ای معلم[Internet]. 1400؛6(3 (پیاپی 21) ):29-54. Available from: https://sid.ir/paper/962295/fa

    IEEE: کپی

    کمال نصرتی هشی، نرگس کیانی، و حمزه علی بهرامی، “مؤلفه های اخلاق حرفه ای معلم با تأکید بر تعامل معلم با خود از منظر نهج البلاغه،” توسعه حرفه ای معلم، vol. 6، no. 3 (پیاپی 21) ، pp. 29–54، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/962295/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button