مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

608
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

792
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثربخشی روان درمانی انگیزشی بر رفتارهای پرخطر (رفتار جنسی، خشونت) دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 33

چکیده

 سابقه و هدف: رفتارهای پرخطر یکی از مهم ترین مشکلات تهدیدکننده برای سلامت جسمانی, روان شناختی و اجتماعی فرد و جامعه به شمار می رود؛ بنابراین, هدف پژوهش حاضر تعیین اثربخشی روان درمانی انگیزشی بر رفتارهای پرخطر (رفتار جنسی, خشونت) دانش آموزان بود. مواد و روش ها: این پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه گواه انجام شد. جامعه مطالعه شامل تمامی دانش آموزان پسر مقطع متوسطه دوم شهر بیرجند در سال تحصیلی 1398-99 بودند. با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند 30 نفر انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش (15 نفر) و گواه (15 نفر) قرار گرفتند و به پرسش نامه رفتارهای پرخطر زاده محمدی و همکاران پاسخ دادند. گروه آزمایش طی 8 جلسه 90 دقیقه ای در جلسات روان درمانی انگیزشی شرکت کردند, اما افراد گروه گواه در این مدت هیچ مداخله ای دریافت نکردند. برای تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS نسخه 22 و آزمون تحلیل کوواریانس چندمتغیره در سطح معنی داری 05/0 = α استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد اثر روان درمانی انگیزشی بر کاهش رفتارهای پرخطر (رفتار جنسی, خشونت) دانش آموزان معنادار بود (01/0 > P). درنتیجه بین نمره های عامل (پیش آزمون و پس آزمون) در میزان کاهش رفتار جنسی و خشونت دانش آموزان تفاوت معناداری مشاهده شد (01/0 > P). نتیجه گیری: بر اساس نتایج این پژوهش می توان گفت که استفاده از روان درمانی انگیزشی بر کاهش رفتارهای پرخطر (رفتار جنسی, خشونت) دانش آموزان تاثیر دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    قیصری، زهرا، صاحبدل، حسین، و ابراهیم پور، مجید. (1400). بررسی اثربخشی روان درمانی انگیزشی بر رفتارهای پرخطر (رفتار جنسی, خشونت) دانش آموزان. مجله علمی پژوهان، 19(3 )، 27-33. SID. https://sid.ir/paper/962311/fa

    Vancouver: کپی

    قیصری زهرا، صاحبدل حسین، ابراهیم پور مجید. بررسی اثربخشی روان درمانی انگیزشی بر رفتارهای پرخطر (رفتار جنسی, خشونت) دانش آموزان. مجله علمی پژوهان[Internet]. 1400؛19(3 ):27-33. Available from: https://sid.ir/paper/962311/fa

    IEEE: کپی

    زهرا قیصری، حسین صاحبدل، و مجید ابراهیم پور، “بررسی اثربخشی روان درمانی انگیزشی بر رفتارهای پرخطر (رفتار جنسی, خشونت) دانش آموزان،” مجله علمی پژوهان، vol. 19، no. 3 ، pp. 27–33، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/962311/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button