Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

755
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

765
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت مشتری با مولفه های آگاهی، شهرت و اعتماد به برند

صفحات

 صفحه شروع 235 | صفحه پایان 260

چکیده

 موفقیت سازمان ها در گرو جلب رضایت مشتریان می باشد. مدیران سازمان ها اقدامات گوناگونی به منظور دستیابی به این هدف انجام می دهند. یکی از مهم ترین اقدامات پیش روی مدیران سازمان ها در این زمینه, استفاده از مسیولیت اجتماعی شرکتی می باشد. هدف اصلی این پژوهش بررسی تاثیر ایفای نقش مسیولیت اجتماعی شرکت بر رضایت مشتری با میانجی گری متغیرهای آگاهی از برند, شهرت برند و اعتماد به برند می باشد. پژوهش حاضر از نظر هدف در زمره پژوهش های کاربردی, از دیدگاه جمع آوری داده ها, توصیفی و از نوع پیمایشی و از نظر ماهیت, از نوع همبستگی است. جامعه آماری پژوهش دریافت کنندگان خدمات بیمه ای از شرکت بیمه ایران در شهر بوشهر می باشد. روش نمونه گیری, نمونه گیری در دسترس و ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه می باشد. تعداد 389 پرسشنامه بین مشتریان شرکت بیمه ایران به صورت حضوری توزیع و گردآوری گردید و روش تجزیه و تحلیل داده ها, استفاده از مدل سازی معادلات ساختاری به کمک نرم افزارهای پی ال اس و اس پی اس اس بود. یافته های پژوهش نشان دادند که ایفای نقش مسیولیت اجتماعی شرکت بر آگاهی از برند, شهرت برند و اعتماد به برند تاثیر مثبت و معناداری دارد. همچنین, آگاهی از برند, شهرت برند و اعتماد به برند بر رضایت مشتری تاثیر مثبت و معناداری دارد. در نهایت, مسیولیت اجتماعی شرکت با میانجی گری متغیرهای آگاهی از برند, شهرت برند و اعتماد به برند بر رضایت مشتریان تاثیر مثبت و معناداری دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریم زاده، نسیم، اسماعیل پور، مجید، و بحرینی زاد، منیژه. (1400). تاثیر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت مشتری با مولفه های آگاهی, شهرت و اعتماد به برند. کاوش های مدیریت بازرگانی، 13(25 )، 235-260. SID. https://sid.ir/paper/962658/fa

    Vancouver: کپی

    کریم زاده نسیم، اسماعیل پور مجید، بحرینی زاد منیژه. تاثیر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت مشتری با مولفه های آگاهی, شهرت و اعتماد به برند. کاوش های مدیریت بازرگانی[Internet]. 1400؛13(25 ):235-260. Available from: https://sid.ir/paper/962658/fa

    IEEE: کپی

    نسیم کریم زاده، مجید اسماعیل پور، و منیژه بحرینی زاد، “تاثیر ایفای مسئولیت اجتماعی شرکت بر رضایت مشتری با مولفه های آگاهی, شهرت و اعتماد به برند،” کاوش های مدیریت بازرگانی، vol. 13، no. 25 ، pp. 235–260، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/962658/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا