مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

258
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

560
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

دلالت متن دیداری لوگو از دیدگاه نشانه شناسی بارت-ون لیوون بررسی موردی: خودروهای لوکس

صفحات

 صفحه شروع 195 | صفحه پایان 222

چکیده

 در این مقاله تلاش شده است تا دریابیم در دلالت آرم تجاری کالا برای مخاطب, کدام یک از ویژگی های آرم تجاری, یعنی خاستگاه (ویژگی های اصیل) یا تجربه مخاطب آن آرم موثرتر عمل می کند. هدف پژوهش حاضر, بررسی نشانه شناختی 14 آرم تجاری برتر کالای لوکس خودرو از طریق تحلیل داده ها و پرسش نامه است که با تمرکز بر دو اصطلاح خاستگاه آرم تجاری کالای لوکس و تجربه مخاطب آن و بر اساس شاخص های تعریف شده برای هر یک, در چارچوب نشانه شناسی دیداری بارت و نشانه شناسی اجتماعی ون لیوون, به اصول نشانه ای حاکم بر آرم های تجاری مذکور دست می یابیم. یافته های به دست آمده نشان می دهد, آنچه در جلب توجه مشتریان خودروی لوکس در ایران اهمیت دارد تجربه مخاطب از آرم تجاری است که به طور ملموسی از نقش خاستگاه و هویت آرم تجاری پیشی گرفته است. بر این اساس, تفاوت معانی درک شده از هر آرم تجاری از سوی مخاطبان, نشان از یکسان نبودن و فرهنگ مبنا بودن معانی دریافتی از هر آرم دارد, به طوری که افراد بر اساس تجربه فردی و بینش اجتماعی فرهنگی خود معانی ضمنی متفاوتی از یک آرم تجاری یکسان درک می کنند؛ به این معنا که معانی دریافتی از آرم های تجاری, جهانی و فارغ از فرهنگ مخاطب نیست. این موضوع در اقبال کالاها اثرگذار بوده است و ممکن است نتایج متفاوتی را در تجارت رقم بزند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ارجمندیان، افسانه، و ابوالحسنی چیمه، زهرا. (1399). دلالت متن دیداری لوگو از دیدگاه نشانه شناسی بارت-ون لیوون بررسی موردی: خودروهای لوکس. جستارهای زبانی، 11(3 (پیاپی 57) )، 195-222. SID. https://sid.ir/paper/962681/fa

    Vancouver: کپی

    ارجمندیان افسانه، ابوالحسنی چیمه زهرا. دلالت متن دیداری لوگو از دیدگاه نشانه شناسی بارت-ون لیوون بررسی موردی: خودروهای لوکس. جستارهای زبانی[Internet]. 1399؛11(3 (پیاپی 57) ):195-222. Available from: https://sid.ir/paper/962681/fa

    IEEE: کپی

    افسانه ارجمندیان، و زهرا ابوالحسنی چیمه، “دلالت متن دیداری لوگو از دیدگاه نشانه شناسی بارت-ون لیوون بررسی موردی: خودروهای لوکس،” جستارهای زبانی، vol. 11، no. 3 (پیاپی 57) ، pp. 195–222، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/962681/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button