مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

193
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی وضعیت بازاریابی گردشگری سلامت بیمارستان های منتخب دولتی و خصوصی شهر یزد در سال 1400

صفحات

 صفحه شروع 60 | صفحه پایان 68

چکیده

 مقدمه و هدف: سهم بازار جهانی گردشگری پزشکی از بازار گردشگری 53 میلیارد دلار است و پیشبینی میشود تا سال 2025, به 143 میلیارد دلار برسد و سالانه 9/12 درصد رشد داشته باشد. جذب بیماران بینالمللی هسته اصلی بازار گردشگری پزشکی است و با رقابتی شدن این صنعت, بازیگران بزرگ با توانایی خود در جذب مسافران پزشکی خارجی متمایز میشوند. هدف این پژوهش بررسی وضعیت جذب گردشگران پزشکی بر اساس عناصر آمیخته بازاریابی در بیمارستانهای منتخب دولتی و خصوصی شهر یزد در سال 1400 بود. روش کار: این مطالعه توصیفی و کاربردی است که به صورت مقطعی در سال 1400 در بیمارستانهای دولتی و خصوصی شهر یزد انجام شد. نمونه این پژوهش تمام بیمارستانهای شهر یزد (4 بیمارستان دولتی و 6 بیمارستان خصوصی) بود که به صورت سرشماری بررسی شدند. برای گردآوری دادهها از چکلیست معتبر استفاده شد. دادهها پس از جمعآوری وارد نرمافزار SPSS ورژن 26 شدند. برای تحلیل دادهها از آزمونهای توصیفی همچون میانگین, انحراف معیار و درصد استفاده شد. یافتهها: وضعیت اغلب بیمارستانهای دولتی و خصوصی بر اساس عناصر آمیزه بازاریابی, قابل قبول بود. تنها یک بیمارستان از بیمارستانهای دولتی و خصوصی در وضعیت متوسط قرار گرفت. بهطورکلی بر اساس عناصر آمیزه بازاریابی, وضعیت بیمارستانهای دولتی و خصوصی در وضعیت قابل قبول قرار داشت. نتیجهگیری: با توجه به نقاط ضعف و قوت هر بیمارستان, این بیمارستانها این امکان را دارند تا ضمن سرمایهگذاری روی مزیتها و نقاط قوت خود و استفاده از ظرفیتهای موجود و ارتقای بیشترآنان, نقاط ضعف خود را با استفاده از نقاط قوت پوشش دهند و در ادامه بکوشند وضعیت همه عوامل را به حد قابل قبولی برسانند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رحیمی، محمدکاظم، شفقت، طاهره، بیگی نیا، ابوالفضل، و جعفری، حسن. (1401). بررسی وضعیت بازاریابی گردشگری سلامت بیمارستان های منتخب دولتی و خصوصی شهر یزد در سال 1400. تحقیقات سلامت در جامعه، 8(1 )، 60-68. SID. https://sid.ir/paper/962988/fa

Vancouver: کپی

رحیمی محمدکاظم، شفقت طاهره، بیگی نیا ابوالفضل، جعفری حسن. بررسی وضعیت بازاریابی گردشگری سلامت بیمارستان های منتخب دولتی و خصوصی شهر یزد در سال 1400. تحقیقات سلامت در جامعه[Internet]. 1401؛8(1 ):60-68. Available from: https://sid.ir/paper/962988/fa

IEEE: کپی

محمدکاظم رحیمی، طاهره شفقت، ابوالفضل بیگی نیا، و حسن جعفری، “بررسی وضعیت بازاریابی گردشگری سلامت بیمارستان های منتخب دولتی و خصوصی شهر یزد در سال 1400،” تحقیقات سلامت در جامعه، vol. 8، no. 1 ، pp. 60–68، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/962988/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button