مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

220
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

118
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش استعاره های مفهومی در پدیده های اقتصادی از منظر اقتصاد رفتاری

صفحات

 صفحه شروع 299 | صفحه پایان 337

چکیده

 هدف از مطالعه حاضر بررسی نقش استعاره های مفهومی منتج از سوگیری های اقتصاد رفتاری بود. به این منظور, به طور خاص, ارزش گذاری غیرمنطقی, برچسب زدن و جایگزینی ارزش های بازاری با ارزش های اجتماعی در تصمیم خرید (حداکثر میزان پرداختی(و فروش (حداقل میزان دریافتی) شرکت کنندگان موردبررسی قرار گرفت. برای استخراج استعاره های مفهومی مذکور, در فاز اول این پژوهش نتایج مطالعات میدانی را بر روی یک گروه 30 نفره بررسی کردیم و سپس با بهره گیری از روش نیمه آزمایشی, میزان اثرگذاری این استعاره ها بر 30 شرکت کننده دیگر را در دو مرحله آزمایش موردمطالعه قرار دادیم. تحلیل واریانس داده های به دست آمده از این مطالعه نشان داد که استعاره های مفهومی بر تصمیم خرید و فروش شرکت کنندگان تاثیری نمی گذارد. باوجوداین, در رفتار خرید, استعاره های مفهومی منتج از ارزش گذاری غیرمنطقی بیشتر از سایر سوگیری ها اثرگذار هستند و در رفتار فروش, استعاره های مفهومی جایگزینی ارزش های بازاری با ارزش های اجتماعی, نسبت به سایر سوگیری ها اثرگذار هستند. نتایج این مطالعه نشان داد که سه قاعده رفتاری مذکور که سعی در پیاده سازی آن ها از طریق تولید استعاره های مفهومی مرتبط داشتیم, نتوانستند بر تصمیم خرید یا فروش شرکت کنندگان اثر معنادار بگذارند, در عین حال اثر قواعد اقتصاد رفتاری مذکور در تصمیمات خرید و فروش متفاوت بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پناهی نژاد، هدی، صفوی منش، فرزانه، پورمحمد، مهدی، جهانی تابش، عذرا، و حاجی ملادرویش، نرگس. (1400). نقش استعاره های مفهومی در پدیده های اقتصادی از منظر اقتصاد رفتاری. جستارهای زبانی، 12(6 (پیاپی 66) )، 299-337. SID. https://sid.ir/paper/963024/fa

    Vancouver: کپی

    پناهی نژاد هدی، صفوی منش فرزانه، پورمحمد مهدی، جهانی تابش عذرا، حاجی ملادرویش نرگس. نقش استعاره های مفهومی در پدیده های اقتصادی از منظر اقتصاد رفتاری. جستارهای زبانی[Internet]. 1400؛12(6 (پیاپی 66) ):299-337. Available from: https://sid.ir/paper/963024/fa

    IEEE: کپی

    هدی پناهی نژاد، فرزانه صفوی منش، مهدی پورمحمد، عذرا جهانی تابش، و نرگس حاجی ملادرویش، “نقش استعاره های مفهومی در پدیده های اقتصادی از منظر اقتصاد رفتاری،” جستارهای زبانی، vol. 12، no. 6 (پیاپی 66) ، pp. 299–337، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963024/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button