مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

343
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

623
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر بر مهاجرت کاربران از پیام رسان های داخلی (نمونه کاوی: پیام رسان سروش)

صفحات

 صفحه شروع 1069 | صفحه پایان 1091

چکیده

 هدف: پیام رسان های ایرانی با موضوع رفتارهای مهاجرتی کاربران مواجه اند, از این رو, شناسایی عواملی که بر مهاجرت کاربران از این پیام رسان ها موثر است, به کنترل این رفتارهای مهاجرتی کمک می کند. در این پژوهش به دنبال شناسایی عوامل موثر بر مهاجرت کاربران ایرانی از پیام رسان های داخلی بوده ایم. روش: پژوهش حاضر از نظر هدف, کاربردی و از نظر روش اجرا, در دسته پژوهش های توصیفی قرار دارد و به روش تحلیل محتوای کیفی و با ابزار مصاحبه نیمه ساختاریافته با 17 نفر از خبرگان رسانه ای و مدیران پیام رسان ها انجام شده است. یافته ها: بر اساس مدل پژوهش, هر تغییر و مهاجرتی, تحت تاثیر سه گروه از عوامل (فشاری, کششی و مداخله ای) قرار می گیرد. در پژوهش حاضر, عوامل موثر بر مهاجرت کاربران از پیام رسان های داخلی, در این سه گروه با ویژگی های مختلف رفتاری و اجتماعی دسته بندی و مشخص شده است. نتیجه گیری: نخستین دسته عوامل موثر, عواملی از قبیل بی اعتمادی, نارضایتی, حریم خصوصی, امنیت داده ها, خستگی, وابستگی پیام رسان به سازمان ها و نهادها است که به عنوان عوامل فشاری موثر در مهاجرت از پیام رسان های داخلی, اثر منفی ایجاد می کند. دسته دوم, عواملی همچون جذابیت های موجود در نمونه های جایگزین, نفوذ هم سالان, کیفیت و زیرساخت پیام رسان, گمنامی و تغییر در قوانین و سیاست گذاری های حوزه پیام رسان است که به عنوان عوامل کششی, در مهاجرت تاثیر مثبتی دارند و در نهایت, دسته سوم, عواملی همچون هزینه های سوییچینگ, عادت, مقاومت در برابر تغییر و هنجارهای ذهنی است که به عنوان عوامل مداخله گر, در راستای حفظ وضعیت موجود و نبود تغییر, تاثیری اینرسی گونه و بینابینی ایفا می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خالقی مقدم، وحید، شریفی، سیدمهدی، و لبافی، سمیه. (1399). شناسایی عوامل موثر بر مهاجرت کاربران از پیام رسان های داخلی (نمونه کاوی: پیام رسان سروش). مدیریت بازرگانی، 12(4 )، 1069-1091. SID. https://sid.ir/paper/963199/fa

    Vancouver: کپی

    خالقی مقدم وحید، شریفی سیدمهدی، لبافی سمیه. شناسایی عوامل موثر بر مهاجرت کاربران از پیام رسان های داخلی (نمونه کاوی: پیام رسان سروش). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1399؛12(4 ):1069-1091. Available from: https://sid.ir/paper/963199/fa

    IEEE: کپی

    وحید خالقی مقدم، سیدمهدی شریفی، و سمیه لبافی، “شناسایی عوامل موثر بر مهاجرت کاربران از پیام رسان های داخلی (نمونه کاوی: پیام رسان سروش)،” مدیریت بازرگانی، vol. 12، no. 4 ، pp. 1069–1091، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963199/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button