مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

906
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

513
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی سن بینایی - حرکتی در دانش آموزان با نارساییهای یادگیری ویژه

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 42

چکیده

 هدف: هدف پژوهش حاضر ارزیابی سن بینایی - حرکتی در کودکان با نارساییهای ویژه یادگیری است و اینکه آیا این کودکان به لحاظ عملکردهای بینایی - حرکتی متناسب با سن تقویمی خود عمل می کنند.روش: پژوهش از نوع کاربردی و روش آن زمینه یابی است. جامعه آماری این پژوهش دانش آموزان مقطع ابتدایی هستند که در اردیبهشت ماه سال 1385 به مرکز نارساییهای ویژه یادگیری - تهران مراجعه کردند. نمونه آماری برابر جامعه آماری و 58 کودک با نارساییهای ویژه یادگیری هستند. برای جمع آوری داده ها از آزمون مهارتهای بینایی - حرکتی (TVMS-R) استفاده شده است. مقایسه سن بینایی - حرکتی نمونه های آماری با سن تقویمی آنها با آزمون t یک جامعه ای صورت گرفته است.یافته ها: در تمام پایه های تحصیلی (از اول تا پنجم) اختلاف معنادار آماری بین میانگین سن بینایی - حرکتی و سن تقویمی این کودکان دیده شد.نتیجه گیری: سن بینایی - حرکتی کودکان با اختلال ویژه یادگیری در مقطع ابتدایی پایین تر از سن تقویمی آنها و در پایه های بالاتر, این فاصله بیشتر بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ماندنی، بتول، و فرهبد، مژگان. (1388). ارزیابی سن بینایی - حرکتی در دانش آموزان با نارساییهای یادگیری ویژه. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 9(1 (پیاپی 31))، 35-42. SID. https://sid.ir/paper/96327/fa

    Vancouver: کپی

    ماندنی بتول، فرهبد مژگان. ارزیابی سن بینایی - حرکتی در دانش آموزان با نارساییهای یادگیری ویژه. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1388؛9(1 (پیاپی 31)):35-42. Available from: https://sid.ir/paper/96327/fa

    IEEE: کپی

    بتول ماندنی، و مژگان فرهبد، “ارزیابی سن بینایی - حرکتی در دانش آموزان با نارساییهای یادگیری ویژه،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 9، no. 1 (پیاپی 31)، pp. 35–42، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96327/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا