مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

344
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

555
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر افزایش نرخ کلیک و اعتمادپذیری کاربران در تبلیغات شخصی شده آنلاین

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 110

چکیده

بازاریابی داده محور به عنوان استراتژی مطالعه روی رفتار مشتریان با تکیه بر تحلیل کلان داده ها, به پیش بینی رفتارهای آنان و افزایش نرخ بازگشت سرمایه کمک خواهد کرد. بسیاری از ایرانیان به ویژه جوانان از کاربران شبکه های اجتماعی و سایت های اینترنتی به شمار می روند و در معرض تبلیغات این شبکه ها قرار می گیرند. در پژوهش حاضر با روش پیمایشی و با نمونه گیری در دسترس و گلوله برفی, 446 نفر از دانشجویان دانشگاه های تهران و نزدیکان آن ها که کاربر شبکه اجتماعی اینستاگرام هستند مورد بررسی قرار گرفتند. به این منظور از الگوی مفهومی مبتنی بر نظر مصرف کنندگان در خصوص عوامل اصلی تاثیرگذار بر افزایش کلیک در تبلیغات آنلاین شخصی شده استفاده شده است. یافته های تحقیق حکایت از آن دارد که تصمیم مصرف کننده برای کلیک روی تبلیغ با توجه به متغیرهایی چون آشنایی قبلی با برند, جذابیت بصری, درگیری ذهنی با محصول و کیفیت اطلاعات برای مصرف کننده گرفته می شود. از این رو, اعتماد در فرآیندهای جذابیت بصری و کیفیت اطلاعات نقش واسطه ای را ایفا می کند و در اراده و تصمیم کاربران به کلیک روی تبلیغ اثرگذار است. رعایت حریم خصوصی و نگرانی مصرف کننده در خصوص عدم رعایت این حریم موجب می شود درگیری ذهنی درباره محصول افزایش یابد و از میزان اعتماد و تصمیم مصرف کننده به کلیک بکاهد. بر اساس نتایج پژوهش, تبلیغات شخصی شده دقیق هر چند اهداف بالاتری را در نظر داشته باشد اما ممکن است روی نگرانی مصرف کننده از حریم خصوصی اثر منفی بگذارد و به تضعیف اهداف خود منجر شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی، علی، و احمدی، داود. (1400). عوامل موثر بر افزایش نرخ کلیک و اعتمادپذیری کاربران در تبلیغات شخصی شده آنلاین. مدیریت کسب و کار بین المللی، 4(1 )، 91-110. SID. https://sid.ir/paper/963313/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی علی، احمدی داود. عوامل موثر بر افزایش نرخ کلیک و اعتمادپذیری کاربران در تبلیغات شخصی شده آنلاین. مدیریت کسب و کار بین المللی[Internet]. 1400؛4(1 ):91-110. Available from: https://sid.ir/paper/963313/fa

    IEEE: کپی

    علی احمدی، و داود احمدی، “عوامل موثر بر افزایش نرخ کلیک و اعتمادپذیری کاربران در تبلیغات شخصی شده آنلاین،” مدیریت کسب و کار بین المللی، vol. 4، no. 1 ، pp. 91–110، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963313/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button