مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

135
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

526
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی و تحلیل انژکتور سوخت پاش فشاری-پیچشی با اسپری توپر برای رانشگر کاتالیستی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 111

چکیده

 رانشگرهای تک مولفه ای سیستم کنترل وضعیت, یک نیاز برای توسعه و کاربردی سازی ماهواره ها و کپسول های فضایی می باشند که از فناوری بالا و گران قیمتی نیز برخوردارند. در این مقاله, طراحی و محاسبات یک انژکتور فشاری-چرخان با اسپری مخروطی توپر به عنوان انژکتور سوخت یک رانشگر تک مولفه ای کم پیشران, ارائه شده است. برای این انژکتور, شبیه سازی جریان داخلی به منظور پیش بینی مشخصه های جریان خروجی آن انجام گرفته است. این مشخصه ها شامل زاویه مخروط پاشش, توزیع سرعت خروجی, دبی جرمی, الگوی پاشش و غیره است. بدین منظور از روش حجم سیال VOF استفاده شده و آشفتگی جریان نیز با استفاده از مدل k- شبیه سازی شده است. نتایج این بررسی ها در مقاله به تفصیل ارائه و بحث شده است. این نوع انژکتور در واقع ترکیبی از انژکتور جریان مستقیم و انژکتور گریز از مرکز می باشد. جریان مستقیم در مرکز انژکتور و جریان چرخشی در کنار دیواره انژکتور جریان دارد. هر دو رژیم جریان در محفظه چرخش با یکدیگر ترکیب شده و چتر پاشش به صورت مخروط توپر در نازل تخلیه انژکتور تشکیل می گردد. اگر نسبت دهانه های خروجی به درستی انتخاب شود, توزیع شعاعی و محیطی جت مایع یکنواخت می شود. این انژکتور برای سامانه های کم پیشران نسبت به نوع کاپیلاری (جریان مستقیم) و نوع جریان چرخشی ارجحیت دارد. زیرا هم چتر پاشش بزرگتری نسبت به نوع جریان مستقیم دارد که پوشش دهی کاتالیست را بهتر می کند و در عین حال چتر پاششی که ایجاد می کند به بزرگی حالت انژکتور جریان پیچشی نیست که ابعاد شعاعی محفظه را بزرگ کند و نیز توپر است که پوشش دهی بهتر کاتالیست را تامین می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کریمایی، حدیثه. (1400). طراحی و تحلیل انژکتور سوخت پاش فشاری-پیچشی با اسپری توپر برای رانشگر کاتالیستی. علوم، فناوری و کاربردهای فضایی، 1(2 )، 97-111. SID. https://sid.ir/paper/963403/fa

    Vancouver: کپی

    کریمایی حدیثه. طراحی و تحلیل انژکتور سوخت پاش فشاری-پیچشی با اسپری توپر برای رانشگر کاتالیستی. علوم، فناوری و کاربردهای فضایی[Internet]. 1400؛1(2 ):97-111. Available from: https://sid.ir/paper/963403/fa

    IEEE: کپی

    حدیثه کریمایی، “طراحی و تحلیل انژکتور سوخت پاش فشاری-پیچشی با اسپری توپر برای رانشگر کاتالیستی،” علوم، فناوری و کاربردهای فضایی، vol. 1، no. 2 ، pp. 97–111، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963403/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button