مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

148
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

لزوم بازنگری سرفصل درس های رشته ی زبان و ادبیات فرانسه؛ مورد درس نمایشنامه

صفحات

 صفحه شروع 797 | صفحه پایان 823

چکیده

 پژوهش حاضر در چارچوب سیاستگذاری آموزشی دانشگاهی در ایران قرار می گیرد. هدف اصلی این پژوهشِ توصیفی تحلیلی, بررسی ضرورت بازنگری محتوای کمّی و کیفی سرفصل درس نمایشنامه در رشته ی زبان و ادبیات فرانسه است. آنچه در این تحقیق ارائه شده است شامل سه قسمت می شود: در بخش اول به مرور مبانی نظری بازنگری محتوای آموزشی می پردازیم. در بخش دوم, مقایسه ای بین وضعیت کنونی آموزش درس نمایشنامه در گروههای زبان و ادبیات فرانسه در ایران و سه دانشگاه معتبر خارجی صورت می گیرد و در بخش آخر به ارزیابی و ارائه ی پیشنهاد سرفصل, بر اساس تحلیل های پژوهش, برای این واحد درسی خواهیم پرداخت. در این مطالعه پرسش اصلی این است که سرفصل درس نمایشنامه در ایران در حیطه ی اهداف, محتوا, روش و ارزشیابی نیازمند چه تغییراتی است و چگونه می توان به این تغییرات دست یافت؟ هدف از انجام پژوهش به دست دادن راهکار و پیشنهادی عملی, بومی و کاربردی است. در نتیجه گیری, و پس از بررسی برنامه های درسی مختلف, به این نتیجه می رسیم که اولاً تغییر در سرفصل موجود و به ویژه درمورد درس نمایشنامه امری است لازم. در انتها, با تکیه بر تحلیل ها و مطالعه ی تطبیقی انجام شده, چند موردِ کاربردی تدوین و پیشنهاد می شود. پیشنهاد نهایی این پژوهش را می توان در اختیار کارگروه زبان ها و ادبیات خارجی در شورای تحول علوم انسانی قرار داد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کارنواترابی، دومینیک، بسنج، دانیال، و ایمانیان مفرد، مریم. (1399). لزوم بازنگری سرفصل درس های رشته ی زبان و ادبیات فرانسه؛ مورد درس نمایشنامه. جستارهای زبانی، 11(4 (پیاپی 58) )، 797-823. SID. https://sid.ir/paper/963653/fa

    Vancouver: کپی

    کارنواترابی دومینیک، بسنج دانیال، ایمانیان مفرد مریم. لزوم بازنگری سرفصل درس های رشته ی زبان و ادبیات فرانسه؛ مورد درس نمایشنامه. جستارهای زبانی[Internet]. 1399؛11(4 (پیاپی 58) ):797-823. Available from: https://sid.ir/paper/963653/fa

    IEEE: کپی

    دومینیک کارنواترابی، دانیال بسنج، و مریم ایمانیان مفرد، “لزوم بازنگری سرفصل درس های رشته ی زبان و ادبیات فرانسه؛ مورد درس نمایشنامه،” جستارهای زبانی، vol. 11، no. 4 (پیاپی 58) ، pp. 797–823، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/963653/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button