مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,783
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,065
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تجربه های سرپرستان کودکان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 72

چکیده

 هدف پژوهش حاضر, ادراک تجربیات والدین کودکان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزشی در مدارس ویژه بود تا با تکیه بر شناسایی مشکلات آموزشی, بتوان نسبت به کاهش عوامل زمینه ساز در مدارس مبادرت کرد. روش تحقیق حاضر در قالب تحقیق کیفی و از نوع پدیدارشناسانه است و از این رو از بین والدین کودکان با نیازهای ویژه تا نایل شدن به حد اشباع اطلاعات, 15 نفر از آن ها به شیوه نمونه گیری هدفمند, انتخاب شدند و با آن ها مصاحبه نیمه ساختار یافته انجام شد. گفتگوها با استفاده از روش کلایزی تجزیه و تحلیل شد, یافته های به دست آمده از این پژوهش نشان داد که عوامل ایجاد کننده مشکلات آموزشی این گروه از دانش آموزان در مدارس ویژه را می توان در 4 مضمون کلی مشکلات ناظر به کیفیت معلم, برنامه درسی, فضای آموزشی و امکانات و کادر اجرایی تقسیم بندی کرد. پژوهش حاضر نشان داد که با بررسی تجارب والدین دانش آموزان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزشی می توان تا حد امکان بستر مناسبی برای شکوفایی توانایی ها استعدادهای این گروه از دانش آموزان فراهم کرد و محیطی غنی برای کسب مهارتهای آنان فراهم نمود. در فرجام مقاله بر پایه نتایج پژوهش, پیشنهادهای لازم ارایه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نادری، سمانه، و یاری قلی، بهبود. (1399). تجربه های سرپرستان کودکان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزشی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 20(1 )، 57-72. SID. https://sid.ir/paper/96382/fa

    Vancouver: کپی

    نادری سمانه، یاری قلی بهبود. تجربه های سرپرستان کودکان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزشی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1399؛20(1 ):57-72. Available from: https://sid.ir/paper/96382/fa

    IEEE: کپی

    سمانه نادری، و بهبود یاری قلی، “تجربه های سرپرستان کودکان با نیازهای ویژه از مشکلات آموزشی،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 20، no. 1 ، pp. 57–72، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96382/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button