مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,240
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,150
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش حل مساله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان کم رو

صفحات

 صفحه شروع 193 | صفحه پایان 202

چکیده

 هدف: در پژوهش حاضر, هدف بررسی تاثیر آموزش حل مساله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و پیشرفت تحصیلی دختران کمروی دوره راهنمایی با دامنه سنی 14 - 11 سال در شهرستان اردبیل بود. روش: با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای 700 دانش آموز انتخاب شدند. همه این دانش آموزان, مقیاس کمرویی را تکمیل کردند. از میان آنها هشتاد دانش آموز که نمراتشان دو انحراف استاندارد بالاتر از میانگین بود, انتخاب و به طور تصادفی به دو گروه آزمایشی و کنترل تقسیم شدند. سپس به دانش آموزان گروه آزمایشی روشهای حل مساله اجتماعی طی هفت جلسه آموزش داده شد. از خرده آزمون سازش اجتماعی آزمون شخصیتی کالیفرنیا برای تعیین میزان سازگاری اجتماعی و از میانگین نمره های نیمسال تحصیلی برای تعیین میزان پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در پیش آزمون و پس آزمون استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که تفاوت نمرات پیش آزمون پس آزمون در دو گروه آزمایشی به طور معنی داری بیشتر از تفاوت نمرات پیش آزمون پس آزمون در گروه کنترل است (P=0.001). نتیجه گیری: آموزش حل مساله اجتماعی می تواند سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان کمرو را بهبود بخشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احدی، بتول، میرزایی، پری، نریمانی، محمد، و ابوالقاسمی، عباس. (1388). تاثیر آموزش حل مساله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان کم رو. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 9(3 (پیاپی 33))، 193-202. SID. https://sid.ir/paper/96420/fa

    Vancouver: کپی

    احدی بتول، میرزایی پری، نریمانی محمد، ابوالقاسمی عباس. تاثیر آموزش حل مساله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان کم رو. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1388؛9(3 (پیاپی 33)):193-202. Available from: https://sid.ir/paper/96420/fa

    IEEE: کپی

    بتول احدی، پری میرزایی، محمد نریمانی، و عباس ابوالقاسمی، “تاثیر آموزش حل مساله اجتماعی بر سازگاری اجتماعی و عملکرد تحصیلی دانش آموزان کم رو،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 9، no. 3 (پیاپی 33)، pp. 193–202، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96420/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا