مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

929
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

761
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارتباط دست نویسی با حس حرکت در دانش آموزان کم توان ذهنی

صفحات

 صفحه شروع 97 | صفحه پایان 112

چکیده

 هدف: هدف از این پژوهش بررسی ارتباط دست نویسی با حس حرکت در دانش آموزان کم توان ذهنی است. روش: 126 کم توان ذهنی آموزش پذیر (53 دختر و 73 پسر) در دامنه سنی 9 تا 19 سال که در سال تحصیلی 85-1384 در پایه های اول تا پنجم در مدارس استثنایی شهرری مشغول به تحصیل بودند, دراین پژوهش شرکت کردند برای همه دانش آموزان چک لیست دست نویسی محقق ساخته و نیز آزمون حس حرکت اجرا شد. یافته ها: آزمون همبستگی اسپیرمن نشان داد بین دست نویسی با حس حرکت رابطه مثبت معنی دار وجود دارد (r=0.305 و p<0.001). همچنین حس حرکت با سرعت دست نویسی رابطه منفی معنی دار دارد (r=-0.202 و p<0.024). حس حرکت با نحوه به دست گرفتن قلم, فشار وارد بر قلم و فشار وارد بر کاغذ رابطه معنی دار ندارد. نتیجه گیری: وجود ارتباط بین حس حرکت با دست نویسی و سرعت دست نویسی و نیز بعضی مقوله های دست نویسی مانند اندازه کلی نوشته نشان می دهد که به منظور بهبود خوانایی و سرعت دست نویسی دانش آموزان کم توان ذهنی باید برنامه های درمانی در زمینه بهبود حس حرکت طراحی شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    هداوندخانی، فاطمه، بهرامی، هادی، بهنیا، فاطمه، فرهبد، مژگان، و صالحی، مسعود. (1386). ارتباط دست نویسی با حس حرکت در دانش آموزان کم توان ذهنی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، 7(1 (پیاپی 23))، 97-112. SID. https://sid.ir/paper/96424/fa

    Vancouver: کپی

    هداوندخانی فاطمه، بهرامی هادی، بهنیا فاطمه، فرهبد مژگان، صالحی مسعود. ارتباط دست نویسی با حس حرکت در دانش آموزان کم توان ذهنی. کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)[Internet]. 1386؛7(1 (پیاپی 23)):97-112. Available from: https://sid.ir/paper/96424/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه هداوندخانی، هادی بهرامی، فاطمه بهنیا، مژگان فرهبد، و مسعود صالحی، “ارتباط دست نویسی با حس حرکت در دانش آموزان کم توان ذهنی،” کودکان استثنایی (پژوهش در حیطه کودکان استثنایی)، vol. 7، no. 1 (پیاپی 23)، pp. 97–112، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96424/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button