مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

402
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

491
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش رهبری اخلاقی مدیران مدارس در رفتار شهروندی سازمانی معلمان با میانجی گری سرمایه اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 159

چکیده

 هدف پژوهش بررسی رابطه بین رهبری اخلاقی مدیران در رفتار شهروندی سازمانی معلمان به واسطه سرمایه اجتماعی معلمان بود. جامعه پژوهش کلیه معلمان مدارس متوسطه دوم شهرستان کرمانشاه بودند که با روش نمونه گیری تصادفی ساده و بر مبنای جدول مورگان, نمونه ای به حجم 341 نفر انتخاب شد. روش پژوهش همبستگی است و از پرسش نامه 30 سوالی رفتار شهروندی سازمانی مدل ارگان (1988), پرسش نامه سرمایه اجتماعی 27سوالی مدل ناهاپیت و گوشال (1998) و پرسش نامه رهبری اخلاقی 10سوالی مدل براون, تروینو و هریسون (2005) استفاده شد. برای تعیین پایایی و روایی ابزار, از تکنیک های آلفای کرانباخ و تحلیل عاملی تاییدی استفاده شد. تحلیل داده ها با روش تحلیل مسیر تاییدی با استفاده از نرم افزار lisrel صورت گرفت. نتایج نشان دادند که رهبری اخلاقی مدیران دارای اثر مستقیم مثبت (45/0), اثرغیر مستقیم مثبت (254/0) و اثر کل مثبت (704/0) و معنادار بر متغیر رفتار شهروندی سازمانی معلمان در سطح 05/0 دارد. سرمایه اجتماعی معلمان دارای اثر مستقیم مثبت (41/0) و معنادار بر متغیر رفتار شهروندی سازمانی معلمان در سطح 05/0 است. رهبری اخلاقی مدیران با ضریب مسیر غیر مستقیم به واسطه سرمایه اجتماعی معلمان (254/0) و مقدار t (84/2) دارای اثر غیر مستقیم, مثبت و معنادار بر رفتار شهروندی سازمانی معلمان در سطح 05/0 است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اردلان، محمدرضا، عبدالملکی، جمال، و حیدری سورشجانی، نسرین. (1399). نقش رهبری اخلاقی مدیران مدارس در رفتار شهروندی سازمانی معلمان با میانجی گری سرمایه اجتماعی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(4 )، 133-159. SID. https://sid.ir/paper/964503/fa

    Vancouver: کپی

    اردلان محمدرضا، عبدالملکی جمال، حیدری سورشجانی نسرین. نقش رهبری اخلاقی مدیران مدارس در رفتار شهروندی سازمانی معلمان با میانجی گری سرمایه اجتماعی. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(4 ):133-159. Available from: https://sid.ir/paper/964503/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا اردلان، جمال عبدالملکی، و نسرین حیدری سورشجانی، “نقش رهبری اخلاقی مدیران مدارس در رفتار شهروندی سازمانی معلمان با میانجی گری سرمایه اجتماعی،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 4 ، pp. 133–159، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964503/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button