مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

722
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی موانع آموزش کارآفرینی در مدارس کرمانشاه

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 66

چکیده

 هدف اصلی پژوهش حاضر شناسایی موانع آموزش کارآفرینی در مدارس شهرستان کرمانشاه بود. این پژوهش از نوع کیفی و پدیدارشناسی است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی معلمان صاحب نظر شهرستان کرمانشاه که در آموزش کارآفرینی تخصص دارند, می باشد. براساس روش نمونه گیری هدفمند, مصاحبه های نیمه ساختاریافته با 15 نفر از معلمانی که دارای حداقل 10 سال سابقه خدمت در نظام آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش بودند انجام گرفت. در این پژوهش جهت دستیابی به روایی سوالات مصاحبه از نظر معلمان صاحب نظر و متخصصان کارآفرینی و جهت حصول اطمینان از پایایی داده های پژوهش نیز از روش مطالعه مکرر, مقایسه مستمر داده ها, خلاصه سازی و دسته بندی اطلاعات بدون این که در داده ها تغییراتی ایجاد شود, استفاده گردید. روش تجزیه و تحلیل مورد استفاده در پژوهش, روش اشتراوس و کوربین است. براساس نتایج مصاحبه ها, 19 مفهوم در قالب 63 مضمون بدست آمده است. یافته های بدست آمده نشان داد که, نبود علاقه و انگیزه ی کافی به تحصیل, ضعیف بودن بنیه ی علمی هنرجویان شاخه ی کاردانش, ارتباط کم علم و صنعت در شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش, وضعیت فیزیکی نامناسب هنرستان ها, به کارگیری مدرسان غیر متخصص در آموزش کارآفرینی, به کارگیری روش های یاددهی-یادگیری نامناسب, اختصاص بودجه ی کم به شاخه های فنی و حرفه ای و کاردانش, پایین بودن کمیت و کیفیت تجهیزات و امکانات آموزشی از عمده مشکلات و موانع توسعه ی دانش و مهارت های کارآفرینی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، بیژن، نادری، نادر، و صفری بابازیدی، مریم. (1399). شناسایی موانع آموزش کارآفرینی در مدارس کرمانشاه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، 8(3 )، 51-66. SID. https://sid.ir/paper/964598/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی بیژن، نادری نادر، صفری بابازیدی مریم. شناسایی موانع آموزش کارآفرینی در مدارس کرمانشاه. مدیریت مدرسه (Journal of School administration)[Internet]. 1399؛8(3 ):51-66. Available from: https://sid.ir/paper/964598/fa

    IEEE: کپی

    بیژن رضایی، نادر نادری، و مریم صفری بابازیدی، “شناسایی موانع آموزش کارآفرینی در مدارس کرمانشاه،” مدیریت مدرسه (Journal of School administration)، vol. 8، no. 3 ، pp. 51–66، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964598/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button