مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

174
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

105
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

5

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین دیدگاه دانشجویان از آموزش مجازی در اپیدمی کووید-19: یک مطالعه کیفی

صفحات

 صفحه شروع 91 | صفحه پایان 104

چکیده

 مقدمه: تبیین تجربه آموزشی دانشجویان از آموزش مجازی در اپیدمی کووید-19 و شناخت راه کارهایی برای ایجاد یادگیری موثرتر می تواند برای تصمیم گیران و سیاست گزاران نظام آموزشی کشور ارزشمند باشد. لذا این مطالعه کیفی با هدف تبیین دیدگاه دانشجویان از آموزشی مجازی در اپیدمی کووید-19 انجام شد. روش کار: مطالعه کیفی حاضر با رویکرد تحلیل محتوای قراردادی انجام گردید. داده ها از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته با 15 دانشجوی پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بابل ورودی 1396 لغایت 1398 ترم های یک تا 6 به روش نمونه گیری هدفمند در سال 1399 همزمان با اپیدمی کووید-19جمع آوری شد. همه مصاحبه ها ضبط و سپس خط به خط دست نویس گردید و در نهایت از روش تحلیل محتوای قراردادی استفاده شد. یافته ها: تحلیل داده ها منجر به استخراج طبقات "مزایای آموزش مجازی", "معایب آموزش مجازی" و «راهکارهای ارتقای آموزش مجازی» شد. این طبقات به ترتیب دارای زیرطبقات "انعطاف پذیری یادگیری و بستر مناسب یاددهی-یادگیری"؛ "مهارت ناکافی تدریس مجازی برخی از اساتید, عدم یادگیری موثر, ضعف برنامه ریزی دانشجو در یادگیری, ارزشیابی نامعتبر و مشکلات سخت و نرم افزاری سامانه» و «بهینه سازی روش تدریس مجازی, برگزاری کلاس آنلاین مجازی, بارگذاری فایل های ویدیویی و ارزشیابی موثر» بودند. نتیجه گیری: تحلیل داده ها نشان داد که مشارکت کنندگان علاوه بر بیان مزایا, معایبی برای آموزش مجازی و در نهایت به راهکارهایی برای ارتقای این شیوه آموزشی اشاره داشتند. در نتیجه این یافته ها نیاز به انجام مداخلات برای بهبود کیفیت اجرای آموزش مجازی را از سوی استاد و دانشجو تایید می کند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

باکوئی، فاطمه، ارزانی، افسانه، ادیب راد، هاجر، و عباسی، راضیه. (1400). تبیین دیدگاه دانشجویان از آموزش مجازی در اپیدمی کووید-19: یک مطالعه کیفی. آموزش پرستاری، 10(1 )، 91-104. SID. https://sid.ir/paper/964706/fa

Vancouver: کپی

باکوئی فاطمه، ارزانی افسانه، ادیب راد هاجر، عباسی راضیه. تبیین دیدگاه دانشجویان از آموزش مجازی در اپیدمی کووید-19: یک مطالعه کیفی. آموزش پرستاری[Internet]. 1400؛10(1 ):91-104. Available from: https://sid.ir/paper/964706/fa

IEEE: کپی

فاطمه باکوئی، افسانه ارزانی، هاجر ادیب راد، و راضیه عباسی، “تبیین دیدگاه دانشجویان از آموزش مجازی در اپیدمی کووید-19: یک مطالعه کیفی،” آموزش پرستاری، vol. 10، no. 1 ، pp. 91–104، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/964706/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button