مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

266
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

137
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین مدل رفتار هم آفرینی ارزش مشتری در توسعه صنعت گردشگری سلامت استان گیلان

صفحات

 صفحه شروع 141 | صفحه پایان 159

چکیده

 امروزه با گسترش فنون ارتباطی همراه با انتقال دانش پزشکی شکل جدیدی از گردشگری به نام سلامت مطرح گردیده است که یکی از بازارهای جذاب و پررونق خدماتی حوزه گردشگری محسوب می شود. هم آفرینی ارزش شکل جدیدی از استراتژی کسب و کار است که بر ایجاد و تشخیص مستمر ارزش های مشترک سازمان ها و مشتریان شان تاکید دارد. پژوهش حاضر با هدف ارایه مدل رفتار هم آفرینی ارزش مشتری در توسعه صنعت گردشگری سلامت استان گیلان, از نوع کاربردی و ترکیبی و در دو مرحله کیفی و کمی انجام گرفت. جامعه آماری تحقیق در فاز کیفی شامل خبرگان حوزه گردشگری پزشکی و گردشگران سلامت و در فاز کمی شامل روسای بیمارستان ها و گردشگران سلامت استان گیلان بودند. حجم نمونه در فاز کیفی 16 نفر به روش نمونه گیری هدف مند و در فاز کمی شامل 50 نفر روسای بیمارستان های استان گیلان و 250 نفر گردشگران سلامت آن بیمارستان ها, به روش غیر احتمالی در دسترس انتخاب شد. برای جمع آوری داده ها در فاز کیفی از مصاحبه نیمه ساختاریافته و در فاز کمی از ابزار پرسشنامه استفاده شد. تحلیل داده های کیفی با کمک نرم افزار MAXQDA10 و داده های کمی با نرم افزار PLSانجام گرفت. یافته تحقیق پس از پیاده سازی مصاحبه ها و حذف هم پوشانی ها تعداد 59 مفهوم اولیه, 13 مفهوم اصلی و در نهایت, 5 مقوله در قالب یک الگوی پارادایمی شامل راهبردهای هم آفرینی ارزش سازمانی و قابلیت های گردشگری سلامت, هم آفرینی ارزش و رفتار هم-آفرینی ارزش استخراج شد. در مرحله کمی مدل آزمون و کلیه روابط و فرضیه های تحقیق مورد تایید قرار گرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسن زاده، مریم، دل افروز، نرگس، قلی پورسلیمانی، علی، و شاهرودی، کامبیز. (1400). تبیین مدل رفتار هم آفرینی ارزش مشتری در توسعه صنعت گردشگری سلامت استان گیلان. گردشگری شهری، 8(2 )، 141-159. SID. https://sid.ir/paper/965573/fa

    Vancouver: کپی

    حسن زاده مریم، دل افروز نرگس، قلی پورسلیمانی علی، شاهرودی کامبیز. تبیین مدل رفتار هم آفرینی ارزش مشتری در توسعه صنعت گردشگری سلامت استان گیلان. گردشگری شهری[Internet]. 1400؛8(2 ):141-159. Available from: https://sid.ir/paper/965573/fa

    IEEE: کپی

    مریم حسن زاده، نرگس دل افروز، علی قلی پورسلیمانی، و کامبیز شاهرودی، “تبیین مدل رفتار هم آفرینی ارزش مشتری در توسعه صنعت گردشگری سلامت استان گیلان،” گردشگری شهری، vol. 8، no. 2 ، pp. 141–159، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/965573/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button