مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

473
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

965
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل تجربه آنلاین مشتری در دوره کوید19

صفحات

 صفحه شروع 84 | صفحه پایان 106

چکیده

 شناسایی رفتار مشتری بخصوص تجربه مشتری, پیشرانی حیاتی برای بقا و سودآوری شرکت ها بشمار می رود, ابعاد و تم های این سازه بسیار پویا و متغیر بوده و شکل گیری آن به شرایط زمینه ای وابسته است. هرچه شرایط محیطی ناپایدارتر باشد, شناسایی صحیح و بموقع رفتار مشتربان, اهمیت بیشتری پیدا می کند. در دوران بحران های فراگیر تاثیر پذیری رفتار مشتریان از عوامل محیطی بسیار شدید است, به دلیل الزامی بودن وضع مقررات جدید مانند منع تردد و فاصله گذاری اجتماعی در طی بحران فراگیر بیماری کووید19, مشتریان از خرید در بستر آنلاین استقبال کردند. بدنبال آن شناسایی رفتار مشتری بیش از پیش مورد توجه صاحب نظران و محققان قرار گرفت. هدف پژوهش حاضر, شناسایی ابعاد و تم ها و ارایه مدل تجربه آنلاین مشتری در دوره کوید19 است. از رویکرد پژوهش کیفی فراترکیب برای ارزیابی و تحلیل نظام مند پژوهش های پیشین استفاده شد. جامعه تحقیق شامل تمام مقالات و پژوهش های مرتبط با موضوع تحقیق است. با بررسی 36 مقاله منتخب از 326 مقاله اولیه, در مجموع 7 بعد, 18 تم و 63 کد شناسایی گردید. اعتبار و اعتماد این ابعاد و تم ها و کدها تایید شد (kappa=0. 71). با تکنیک آنتروپی شانون کدها رتبه بندی شده و میزان حمایت پژوهش های پیشین از یافته های تحقیق محاسبه گردید. در این تحقیق دو نکته مهم بدست آمد, اولا در مدل تجربه آنلاین مشتری در دوره کوید19 ابعاد هفتگانه تجربه شرکت, تجربه سایت اپلیکیشن تجربه محصول/خدمت, تجربه امنیت, تجربه پرداخت, تجربه اطمینان بهداشتی و تجربه احساسی است, وجود دارند, که دسته بندی جدیدی است. ثانیا ابعادو تم های این مدل با مدل های پیشین این سازه تفاوت قابل توجه دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، فائزه، نعمتی زاده، سینا، حیدری، عباس، و صفرزاده، حسین. (1400). مدل تجربه آنلاین مشتری در دوره کوید19. مطالعات رفتار مصرف کننده، 8(4 )، 84-106. SID. https://sid.ir/paper/965876/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی فائزه، نعمتی زاده سینا، حیدری عباس، صفرزاده حسین. مدل تجربه آنلاین مشتری در دوره کوید19. مطالعات رفتار مصرف کننده[Internet]. 1400؛8(4 ):84-106. Available from: https://sid.ir/paper/965876/fa

    IEEE: کپی

    فائزه محمدی، سینا نعمتی زاده، عباس حیدری، و حسین صفرزاده، “مدل تجربه آنلاین مشتری در دوره کوید19،” مطالعات رفتار مصرف کننده، vol. 8، no. 4 ، pp. 84–106، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/965876/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button