مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,478
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,211
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلالات اضطرابی درکودکان و نوجوانان

صفحات

 صفحه شروع 147 | صفحه پایان 154

چکیده

 سابقه و هدف: این مقاله با هدف معرفی شیوه ها و ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلالات اضطرابی در کودکان و نوجوانان تدوین شد.مواد و روشها: این پژوهش از نوع مطالعات توصیفی - کتابخانه ای است؛ که در آن با مراجعه به کلیه منابع و پیشینه مطالعات روان شناختی و روان پزشکی در دسترس به جمع بندی نتایج آنها پرداخته شده است.یافته ها: مصاحبه های ساخت دار از طریق کم یکردن اطلاعات و کاستن از مشکلات روایی مصاحبه های بدون ساختار, رسیدن به یک تشخیص روشن و مشخص را تسهیل کرده اند. ابزارهای خودگزارشی سریع و آسان اجرا شده و اطلاعاتی راجع به ماهیت و شدت نشانگان مرتبط با اضطراب فراهم می آورند. آنها مکمل مصاحبه های بالینی بوده و به عنوان ابزار تشخیصی اصلی مورد استفاده قرار نمی گیرند. ابزارهای رفتاری به عنوان جایگزینی برای مصاحبه های ساخت دار و ابزارهای خودگزارشی بوده و مخصوصا برای کودکان خردسال که آگاهی لازم را در مورد مشکل خود نداشته و نمی توانند به راحتی ترسها و اضطرابهای خود را بیان کنند مفید هستند.نتیجه گیری: استفاده از این ابزارها جهت مقاصد پژوهشی و اهداف درمانی به تنهایی کفایت نمی کند و استفاده از مجموعه ای از آنها توصیه شده است. در عین حال ابزارهای خودگزارشی معرفی شده جهت تشخیص دقیق تر و نیز ارزیابی نتایج درمان می تواند کمک دهنده باشد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    موسوی، رقیه، موسوی، سیدسجاد، محمودی قرایی، جواد، و اکبری زردخانه، سعید. (1387). ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلالات اضطرابی درکودکان و نوجوانان. مجله دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران (annals of military and health sciences research)، 6(2 (مسلسل 22))، 147-154. SID. https://sid.ir/paper/96610/fa

    Vancouver: کپی

    موسوی رقیه، موسوی سیدسجاد، محمودی قرایی جواد، اکبری زردخانه سعید. ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلالات اضطرابی درکودکان و نوجوانان. مجله دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران (annals of military and health sciences research)[Internet]. 1387؛6(2 (مسلسل 22)):147-154. Available from: https://sid.ir/paper/96610/fa

    IEEE: کپی

    رقیه موسوی، سیدسجاد موسوی، جواد محمودی قرایی، و سعید اکبری زردخانه، “ابزارهای ارزیابی و تشخیص اختلالات اضطرابی درکودکان و نوجوانان،” مجله دانشگاه علوم پزشکی ارتش جمهوری اسلامی ایران (annals of military and health sciences research)، vol. 6، no. 2 (مسلسل 22)، pp. 147–154، 1387، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/96610/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button