مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

229
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

457
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشکده دندانپزشکی البرز در مورد تدریس واحد درسی توسط اساتید متعدد در سال 1399

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 44

چکیده

 مقدمه: یکی از شیوه های مرسوم آموزشی در دانشکده های دندانپزشکی, تدریس واحد درسی توسط چند استاد است که نقاط قوت و ضعفی دارد. هدف این پژوهش ارزیابی دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشکده دندانپزشکی البرز در خصوص این شیوه تدریس در سال 1399 بود. مواد و روش ها: این پژوهش توصیفی تحلیلی به صورت مقطعی در میان دانشجویان و اساتید دانشکده دندانپزشکی البرز انجام شد. با استفاده از فرمول حجم نمونه برای برآورد یک نسبت در جمعیت و با در نظر گرفتن مقدار P=0. 51 و q=0. 49 و دقت 05/0, حجم نمونه 385 نفر محاسبه شد که 398 نفر از دانشجویان وارد مطالعه شدند. جمع آوری اطلاعات از طریق پرسشنامه انجام شد و از طریق شاخص های آمار توصیفی و استنباطی نظیر آزمون t مستقل در نرم افزار spss نسخه 25 تجزیه وتحلیل شد. یافته ها: نظر اساتید و دانشجویان این بود که تدریس توسط چند استاد, از یک یا چند رشته تخصصی, به طور معنی داری باعث جذابیت و تنوع مطالب درسی و ارتقاء کیفیت آموزش است (p<0. 05) در مقابل آن ها این شیوه تدریس را عامل افزایش حجم بی مورد مطالب درسی می دانستند. (p<0. 05) اساتید بر خلاف دانشجویان بر روی برخی از پیامدهای مثبت و منفی تدریس توسط چند استاد از یک رشته تخصصی نسبت به چند رشته تخصصی اختلاف نظر داشتند. نتیجه گیری: تدریس توسط چند استاد, هم از نظر دانشجویان و هم از دیدگاه اساتید, به طور معنی داری باعث افزایش تنوع و جذابیت مطالب درسی و در مقابل عامل افزایش حجم مطالب درسی می شود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شکارچی، فاطمه، لاهوتی اشکوری، فاطمه، و خرمیان طوسی، سمیه. (1400). بررسی دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشکده دندانپزشکی البرز در مورد تدریس واحد درسی توسط اساتید متعدد در سال 1399. دندانپزشکی کودکان ایران، 16(2 )، 27-44. SID. https://sid.ir/paper/966178/fa

    Vancouver: کپی

    شکارچی فاطمه، لاهوتی اشکوری فاطمه، خرمیان طوسی سمیه. بررسی دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشکده دندانپزشکی البرز در مورد تدریس واحد درسی توسط اساتید متعدد در سال 1399. دندانپزشکی کودکان ایران[Internet]. 1400؛16(2 ):27-44. Available from: https://sid.ir/paper/966178/fa

    IEEE: کپی

    فاطمه شکارچی، فاطمه لاهوتی اشکوری، و سمیه خرمیان طوسی، “بررسی دیدگاه دانشجویان و اساتید دانشکده دندانپزشکی البرز در مورد تدریس واحد درسی توسط اساتید متعدد در سال 1399،” دندانپزشکی کودکان ایران، vol. 16، no. 2 ، pp. 27–44، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/966178/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button