مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

317
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

116
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رضایت شغلی و عوامل مرتبط با آن در کارکنان درمانی بیمارستان های شهر سبزوار در سال 1394

صفحات

 صفحه شروع 345 | صفحه پایان 356

چکیده

 مقدمه: رضایت شغلی از مهم ترین متغیر ها در حیطه رفتار سازمانی است, نارضایتی شغلی کارکنان مراکز درمانی موجب پایین آمدن کیفیت خدمات و در نهایت باعث نارضایتی بیماران خواهد شد. این مطالعه با هدف تعیین رضایت شغلی و عوامل مرتبط با آن در کارکنان درمانی بیمارستان های شهر سبزوار طراحی گردید. روش ها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی به صورت مقطعی در سال 1394 بر روی 230 نفر از کارکنان درمانی بیمارستان های شهر سبزوار با نمونه گیری تصادفی ساده انجام شد. داده های مربوطه با استفاده از پرسشنامه اطلاعات دموگرافیک و رضایت شغلی Minnesota گردآوری شد. رضایت شغلی در شش حیطه و پنج سطح بررسی شد. برای تحلیل داده ها از آزمون های آماری توصیفی, کای اسکویر, ضریب همبستگی اسپیرمن و پیرسون در نرم افزار SPSS نسخه 16 استفاده شد. نتایج: میانگین و انحراف معیار رضایت شغلی کارکنان درمانی 2/10 ± 88/34 بود. بررسی نتایج در شش حیطه نشان داد که کمترین و بیشترین میزان رضایت به ترتیب در حیطه نظام پرداخت (85/14%) و نوع شغل و امنیت شغلی (97/54%) بود. بین جنس و سابقه کاری با رضایت شغلی ارتباط معنا داری وجود داشت (001/0>P). بحث و نتیجه گیری: با توجه به پایین بودن میزان رضایت شغلی کارکنانی درمانی, مدیران بیمارستان ها باید با بهبود شیوه های مدیریتی و ارتباطی, همچنین بهینه و عادلانه نمودن سیستم پرداختی, زمینه ارتقاء کارکنان درمانی را فراهم نموده و با در نظر گرفتن عوامل دموگرافیکی و شغلی میزان رضایت را به صورت دوره ای جهت تعیین اثر بخشی اقدامات انجام شده ارزیابی نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button