مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

350
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

185
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر فیلیال تراپی مجازی مادران بر مهارت های اجتماعی و پرخاشگری کودکان دارای اختلال یادگیری

صفحات

 صفحه شروع 0 | صفحه پایان 0

چکیده

 مقدمه: پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی فیلیال تراپی مجازی مادران بر مهارت های اجتماعی و پرخاشگری کودکان دارای اختلای یادگیری انجام شد. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون, همراه با گروه شاهد بود. جامعه آماری تحقیق را کلیه کودکان دارای اختلال یادگیری 6 تا 11 ساله شهر اصفهان در سال 98-1397 تشکیل داد که 30 نفر از آنان بر اساس آزمون غربالگری مشکلات یادگیری (Colorado Learning Difficulties Questionnaire یا CLDQ) Willcutt و همکاران, به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه 15 نفره تجربی و شاهد قرار گرفتند. در مراحل پیش آزمون و پس آزمون, مادران مقیاس خشم Novaco و پرسش نامه مهارت های اجتماعی Matson را تکمیل کردند. در گروه تجربی, مطالب آموزشی اعم از متن, عکس و فیلم به صورت هفتگی از طریق شبکه های اجتماعی در اختیار مادران قرار گرفت. داده ها با استفاده از آزمون های ANCOVA و MANCOVA تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: فیلیال تراپی مجازی تاثیر معنی داری در بهبود مهارت های اجتماعی منفی و ابعاد آن و پرخاشگری و بعد فکر پرخاشگرانه داشت, اما تاثیر آن بر افزایش مهارت های اجتماعی مثبت و ابعاد آن و کاهش رفتار و احساس پرخاشگرانه معنی دار نبود. نتیجه گیری: بر اساس نتایج به دست آمده از پژوهش حاضر, می توان از فیلیال تراپی مجازی جهت بهبود رفتارهای منفی کودکان دارای اختلال یادگیری استفاده نمود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفررنگچی، صدیقه، و فرهادی، هادی. (1398). تاثیر فیلیال تراپی مجازی مادران بر مهارت های اجتماعی و پرخاشگری کودکان دارای اختلال یادگیری. پژوهش در علوم توانبخشی، 15(5 )، 0-0. SID. https://sid.ir/paper/967493/fa

    Vancouver: کپی

    جعفررنگچی صدیقه، فرهادی هادی. تاثیر فیلیال تراپی مجازی مادران بر مهارت های اجتماعی و پرخاشگری کودکان دارای اختلال یادگیری. پژوهش در علوم توانبخشی[Internet]. 1398؛15(5 ):0-0. Available from: https://sid.ir/paper/967493/fa

    IEEE: کپی

    صدیقه جعفررنگچی، و هادی فرهادی، “تاثیر فیلیال تراپی مجازی مادران بر مهارت های اجتماعی و پرخاشگری کودکان دارای اختلال یادگیری،” پژوهش در علوم توانبخشی، vol. 15، no. 5 ، pp. 0–0، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/967493/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button