مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

285
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

212
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه الگوی توسعه بازارهای بین المللی (نمونه کاوی: محصولات پتروشیمی)

صفحات

 صفحه شروع 384 | صفحه پایان 411

چکیده

 هدف: صادرات همواره به عنوان یکی از استراتژی های ورود به بازارهای جهانی مطرح بوده است. صنایع پتروشیمی ایران, در این حوزه از مزیت رقابتی ویژه ای برخوردار است. از این رو, هدف از اجرای پژوهش حاضر, شناسایی عوامل اثرگذار بر توسعه بازارهای بین الملل است. روش: برای تحقق این هدف, عوامل با بهره گیری از رویکرد ترکیبی کیفی شناسایی شدند. روش پژوهش کیفی استفاده شده در این پژوهش, نظریه داده بنیاد بوده است. بدین منظور با 20 نفر از خبرگان صنعت پتروشیمی مصاحبه شد. یافته ها: بر اساس مدل پژوهش تعداد 106 مفهوم شناسایی شدند که در 21 مقوله و 6 بعد جای گرفتند. عوامل قیمتی, گروه های اثرگذار, توانمندی مدیر صادرات, عوامل جغرافیایی, شرایط کشور میزبان, شرایط رقابتی, عوامل تولید, شرایط محصول و در نهایت, استراتژی و وضعیت شرکت به عنوان عوامل علی شناسایی شدند. علاوه بر این, پنج عامل کلان اقتصادی, سیاست های دولتی, قوانین صادراتی, عوامل مربوط به صنعت و مشکلات کلان صادرات شرایط زمینه ای بودند. سه راهبرد رهبری تکنولوژی, رهبری بازار و رهبری هزینه نیز در دسته راهبردها قرار گرفتند. نتیجه گیری: پیامدها و نتایج حاصل از توسعه بازارهای بین الملل, در دو مقوله تصویر برند و عملکرد مالی تعریف شدند. همچنین, متغیر طول عمر شرکت و فرهنگ سازمانی, به عنوان عوامل مداخله گر در نقش تعدیلگر شناخته شدند و بدین ترتیب مدل توسعه بازارهای بین الملل ارایه شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدزاده، مصطفی، نعامی، عبداله، و هاشمی، سیدمحمود. (1400). ارائه الگوی توسعه بازارهای بین المللی (نمونه کاوی: محصولات پتروشیمی). مدیریت بازرگانی، 13(2 )، 384-411. SID. https://sid.ir/paper/967649/fa

    Vancouver: کپی

    احمدزاده مصطفی، نعامی عبداله، هاشمی سیدمحمود. ارائه الگوی توسعه بازارهای بین المللی (نمونه کاوی: محصولات پتروشیمی). مدیریت بازرگانی[Internet]. 1400؛13(2 ):384-411. Available from: https://sid.ir/paper/967649/fa

    IEEE: کپی

    مصطفی احمدزاده، عبداله نعامی، و سیدمحمود هاشمی، “ارائه الگوی توسعه بازارهای بین المللی (نمونه کاوی: محصولات پتروشیمی)،” مدیریت بازرگانی، vol. 13، no. 2 ، pp. 384–411، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/967649/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button