مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

146
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

493
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش، با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت

صفحات

 صفحه شروع 125 | صفحه پایان 135

چکیده

 این مقاله در خصوص بررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش می باشد. این بررسی بر اساس مفاهیم و ابزارهای طراحی برای فرهنگ صورت گرفته است. هدف از این مطالعه, سنجش امکان انتقال کامل مفاهیم آموزشی و انجام تمرینات مناسب برای یادگیری آن مفاهیم به صورت گروهی و عملی در فضای مجازی به خصوص در رشته های عملی همچون طراحی می باشد. بدین منظور ابتدا مطالعات کتابخانه ای پیرامون آموزش, آموزش مثبت, روانشناسی مثبت, آموزش برخط[i], فرهنگ آموزش و پویایی و مانایی فرهنگ انجام گرفت. سپس نتایج کارگاه های آموزشی "طراحی در فرهنگ, فرهنگ در طراحی" که روش ها و ابزارهای طراحی فرهنگی را با رویکرد طراحی مثبت آموزش می داد, ارائه گردید. بر اساس کارگاه های برگزار شده و با توجه به تغییرات پیش آمده در اثر ویروس کرونا, کارگاه آموزشی برخط طراحی و اجرا گردید. فرض بر این بود که علی رغم نیاز به کار گروهی و عملی در کلاس ها و کارگاه های آموزشی طراحی, می توان آموزش را به گونه ای طراحی کرد که متناسب با محدودیت ها و فرصت های شرایط جدید باشد. بدین ترتیب کارگاه آموزشی برخط با موضوع "معنا دادن به قرنطینه" برگزار گردید. نتایج نشان داد که با وجود فاصله ی فیزیکی, بخش تئوری و عملی با شرایط جدید هماهنگ شده و پروژه ی گروهی با موفقیت به انجام رسید و رضایت شرکت کنندگان را به همراه داشت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خداداده، یاسمن، فقیه حبیبی، ضحی، و جلالی، ونوس. (1401). بررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش, با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، 27(1 )، 125-135. SID. https://sid.ir/paper/985203/fa

    Vancouver: کپی

    خداداده یاسمن، فقیه حبیبی ضحی، جلالی ونوس. بررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش, با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت. هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)[Internet]. 1401؛27(1 ):125-135. Available from: https://sid.ir/paper/985203/fa

    IEEE: کپی

    یاسمن خداداده، ضحی فقیه حبیبی، و ونوس جلالی، “بررسی اثر تغییرات محیطی-اجتماعی بر فرهنگ آموزش, با رویکرد طراحی فرهنگی و آموزش مثبت،” هنرهای تجسمی (هنرهای زیبا)، vol. 27، no. 1 ، pp. 125–135، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/985203/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button