مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

274
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

630
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر روش های درمان متمرکز بر شفقت، درمان متمرکز بر هیجان و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان تحمل پریشانی و تکانشگری نوجوانان دارای رفتارهای پرخاشگرانه

صفحات

 صفحه شروع 107 | صفحه پایان 114

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر با هدف تدوین بسته آموزشی مبتنی بر روش های درمان متمرکز بر شفقت, درمان متمرکز بر هیجان و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و تعیین اثربخشی آن بر میزان تحمل پریشانی و تکانشگری نوجوانان دارای رفتارهای پرخاشگرانه انجام شد. مواد و روش ها: روش پژوهش, نیمه آزمایشی با پیش آزمون-پس آزمون و پیگیری با گروه کنترل بود. ابتدا بسته آموزشی مبتنی بر روش های درمان متمرکز بر شفقت, درمان متمرکز بر هیجان, درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد با استفاده از مطالعات کتابخانه ای تدوین و سپس میزان نسبت روایی محتوا و شاخص های محتوا آن توسط متخصصین تعیین شد. جامعه آماری دانش آموزان دختر متوسطه دوم شهرستان رامسر بودند که از میان آنها تعداد30 نفر با استفاده از روش نمونه گیری هدفمند(15نفر به عنوان گروه آزمایش و 15 نفر به عنوان گروه کنترل)به عنوان حجم نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها شامل مقیاس تحمل پریشانی سیمونز و گاهر(2005), تکانشگری بارت (2004), پرسشنامه پرخاشگری باس و پری(1992) و پروتکل درمانی بسته آموزشی مبتنی بر روش های درمان متمرکز بر شفقت, درمان متمرکز بر هیجان و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد و اثربخشی آن بر تحمل پریشانی و تکانشگری نوجوانان دارای رفتارهای پرخاشگرانه بود. گروه آزمایش در 12 جلسه 120دقیقه ای بسته آموزشی را دریافت نمودند و گروه کنترل هیچگونه آموزشی دریافت نکرد. یافته های پژوهش با استفاده از تحلیل کواریانس و تحلیل واریانس توسط نرم افزار آماری SPSS مورد تحلیل قرار گرفتند یافته ها: میزان شاخص روایی محتوا برای تمامی هدف ها در بسته آموزشی بین0. 9 تا 1 و میزان نسبت روایی محتوا برای تمامی هدف ها در پروتکل آموزشی بین 0. 8 تا1 بدست آمد. نتایج پژوهش نشان داد که بسته آموزشی مبتنی بر روش های درمان متمرکز بر شفقت, درمان متمرکز بر هیجان و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان تحمل پریشانی و تکانشگری نوجوانان تاثیر معناداری داشته است. نتیجه گیری: بر اساس یافتته های پژوهش بین پس آزمون و پیگیری تفاوت معناداری مشاهده نشد. در نتیجه بسته آموزشی توانایی کنترل تحمل پریشانی و تکانشگری نوجوانان را دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیاستی، نرجس، قربان شیرودی، شهره، خلعتبری، جواد، و تیزدست، طاهر. (1400). اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر روش های درمان متمرکز بر شفقت, درمان متمرکز بر هیجان و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان تحمل پریشانی و تکانشگری نوجوانان دارای رفتارهای پرخاشگرانه. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، 5(4 )، 107-114. SID. https://sid.ir/paper/985383/fa

    Vancouver: کپی

    نیاستی نرجس، قربان شیرودی شهره، خلعتبری جواد، تیزدست طاهر. اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر روش های درمان متمرکز بر شفقت, درمان متمرکز بر هیجان و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان تحمل پریشانی و تکانشگری نوجوانان دارای رفتارهای پرخاشگرانه. سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت[Internet]. 1400؛5(4 ):107-114. Available from: https://sid.ir/paper/985383/fa

    IEEE: کپی

    نرجس نیاستی، شهره قربان شیرودی، جواد خلعتبری، و طاهر تیزدست، “اثربخشی بسته آموزشی مبتنی بر روش های درمان متمرکز بر شفقت, درمان متمرکز بر هیجان و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر میزان تحمل پریشانی و تکانشگری نوجوانان دارای رفتارهای پرخاشگرانه،” سبک زندگی اسلامی با محوریت سلامت، vol. 5، no. 4 ، pp. 107–114، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/985383/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button