مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

335
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

685
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش نظریه خودتعیین گری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب و قلدری سایبری در دانش آموزان با اختلال بازی اینترنتی

صفحات

 صفحه شروع 10 | صفحه پایان 21

چکیده

 مقدمه: هدف از این مطالعه مقایسه اثربخشی آموزش نظریه خودتعیین گری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب و قلدری سایبری در دانش آموزان پسر با اختلال بازی اینترنتی با و بدون همبودی اختلال کمبود توجه/ بیش فعالی بود. مواد و روش ها: این پژوهش یک مطالعه نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل و ارزیابی دوره پیگیری بود. جامعه آماری پژوهش حاضر, تمامی دانش آموزان 12 تا 14 ساله با اختلال بازی اینترنتی در سال 1399 شهرستان خرم آباد, ایران بود. تعداد نمونه 42 نفر بود که به روش نمونه گیری هدفمند انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و یک گروه کنترل گماشته شدند. ابزارهای مورد استفاده شامل آزمون اختلال بازی اینترنتی-20, پرسشنامه علایم کودکان-4, پرسشنامه اضطراب بک, و پرسشنامه تجربه قلدری و قربانی قلدری سایبری بود. گروه های مداخله تحت 9 جلسه دو ساعته برنامه مداخل های آموزش نظریه خودتعیین گری (گروه مداخله 1) و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد (گروه مداخله 2) قرار گرفتند. یافته ها: نتایج تحلیل داده ها نشان داد که تفاوت معنی داری در اثر بخشی بین دوگروه مداخله آموزش نظریه خودتعیین گری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد در اضطراب و قلدری سایبری وجود نداشت. همچنین تعامل دو متغیر عضویت گروهی و گروه همبودی کمبود توجه/ بیش فعالی در اضطراب و قلدری سایبری معنی دار بود. نتیجه گیری: هر دو روش آموزش نظریه خودتعیین گری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد, به یک اندازه بر اضطراب و قلدری سایبری دانش آموزان با اختلال بازی اینترنتی تاثیر معنی دار دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نجفی خرم آباد، حجت اله، جایروند، حمداله، و مرعشیان، فاطمه سادات. (1401). اثربخشی آموزش نظریه خودتعیین گری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب و قلدری سایبری در دانش آموزان با اختلال بازی اینترنتی. علوم اعصاب شفای خاتم، 10(2 )، 10-21. SID. https://sid.ir/paper/985761/fa

    Vancouver: کپی

    نجفی خرم آباد حجت اله، جایروند حمداله، مرعشیان فاطمه سادات. اثربخشی آموزش نظریه خودتعیین گری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب و قلدری سایبری در دانش آموزان با اختلال بازی اینترنتی. علوم اعصاب شفای خاتم[Internet]. 1401؛10(2 ):10-21. Available from: https://sid.ir/paper/985761/fa

    IEEE: کپی

    حجت اله نجفی خرم آباد، حمداله جایروند، و فاطمه سادات مرعشیان، “اثربخشی آموزش نظریه خودتعیین گری و درمان مبتنی بر پذیرش و تعهد بر اضطراب و قلدری سایبری در دانش آموزان با اختلال بازی اینترنتی،” علوم اعصاب شفای خاتم، vol. 10، no. 2 ، pp. 10–21، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/985761/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button