Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,002
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,310
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی (تمرکز، طرح ریزی و حافظه فعال) دانش آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 57 | صفحه پایان 66

چکیده

 زمینه و هدف: روش آموزش نوروفیدبک یکی ز روش های نسبتا نوین در بهبود کارکردهای اجرایی افراد مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی است. این مطالعه با هدف بررسی اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی (تمرکز, طرح ریزی و حافظه فعال) دانش‎آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی انجام شد.روش کار: پژوهش حاضر به روش نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون و با گروه کنترل انجام شد. جامعه پژوهش همه دانش آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی مراجعه کننده به مراکز مشاوره شهر قرچک در سال 1394 بودند. در مجموع 30 دانش آموز با روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به طور تصادفی در دو گروه جایگزین شدند. گروه آزمایش 12 جلسه یک ساعته در معرض آموزش نوروفیدبک قرار گرفت و گروه کنترل در لیست انتظار قرار گرفت. برای اندازه گیری تمرکز, طرح ریزی و حافظه فعال به ترتیب از آزمون های کامپیوتری CPT, T-London و N-back استفاده شد. داده ها با نرم افزار SPSS-19 و با روش تحلیل کوواریانس چندمتغیری تحلیل شدند.یافته ها: نتایج نشان داد میان گروه های آزمایش و کنترل در هر سه متغیر تمرکز, طرح ریزی و حافظه فعال تفاوت معناداری وجود داشت. به عبارت دیگر آموزش نوروفیدبک به طور معناداری باعث افزایش تمرکز, طرح ریزی و حافظه فعال دانش آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی شده بود (p<0.001).نتیجه گیری: با توجه به نتایج این پژوهش می توان نتیجه گرفت که آموزش نوروفیدبک در افزایش تمرکز, طرح ریزی و حافظه فعال دانش آموزان مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عاشوری، جمال. (1395). اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی (تمرکز, طرح ریزی و حافظه فعال) دانش آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، 23(150)، 57-66. SID. https://sid.ir/paper/9861/fa

    Vancouver: کپی

    عاشوری جمال. اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی (تمرکز, طرح ریزی و حافظه فعال) دانش آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی. علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)[Internet]. 1395؛23(150):57-66. Available from: https://sid.ir/paper/9861/fa

    IEEE: کپی

    جمال عاشوری، “اثربخشی آموزش نوروفیدبک بر کارکردهای اجرایی (تمرکز, طرح ریزی و حافظه فعال) دانش آموزان دختر ابتدایی مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ بیش فعالی،” علوم پزشکی رازی (مجله دانشگاه علوم پزشکی ایران)، vol. 23، no. 150، pp. 57–66، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/9861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا