مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

159
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

112
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اعتبار سنجی مدل تجزیه و تحلیل خط مشی های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی گرگان (با تکیه بر دوره های آموزشی و پژوهشی سازمان فنی حرفه ای)

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 98

چکیده

 هدف از انجام پژوهش حاضر, اعتبارسنجی مدل تجزیه و تحلیل خط مشی های آموزشی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشگی گرگان می باشد. پژوهش از حیث ماهیت استقرایی و از حیث روش, کیفی می باشد. جامعه آماری پژوهش خبرگان و خط مشی گذاران دانشگاه علوم پزشکی و اساتید دانشگاهی می باشند که به روش نمونه گیری هدفمند با استفاده از تکنیک گلوله برفی, تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت بدین ترتیب تعداد 20 نفر مورد پرسش قرار گرفتند. ابزار گردآوری داده ها, پرسشنامه ساختارنایافته ای می باشد. رویکرد مورد استفاده در پژوهش حاضر رویکردی آمیخته کیفی-کمی می باشد. در بخش کیفی از تکنیک داده بنیاد استفاده شده است, که پس از انجام مراحل سه گانه کد گذاری باز, محوری و گزینشی مدل اولیه ارائه گردید و در ادامه با استفاده از تکنیک دلفی و کسب نظر از خبرگان, مدل نهایی پژوهش ارائه داده شد و در بخش کیفی از مدلسازی معادلات ساختاری با روکیرد حداقل مربعات جزئی با استفاده از نرم افزار اسمارت پی ال اس3 به سنجش تاثیر هر یک از متغیرها و گویه در قالب مدل طراحی شده پرداخته شد. در این بخش نیز پرسشنامه نیمه ساختار یافته ای با طیف لیکرت ابزار جمع آوری داده ها قرار گرفت. در نهایت مدل بدست آمده در 6 بعد عوامل علی, مقوله محوری, راهبرد, عوامل بسترساز, عوامل مداخله گر و پیامدها بدست آمد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    عرب حسنخانی، مریم، معطوفی، علیرضا، فرهادی محلی، علی، و طبری، مجتبی. (1400). اعتبار سنجی مدل تجزیه و تحلیل خط مشی های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی گرگان (با تکیه بر دوره های آموزشی و پژوهشی سازمان فنی حرفه ای). مهارت آموزی، 10(38 )، 69-98. SID. https://sid.ir/paper/986637/fa

    Vancouver: کپی

    عرب حسنخانی مریم، معطوفی علیرضا، فرهادی محلی علی، طبری مجتبی. اعتبار سنجی مدل تجزیه و تحلیل خط مشی های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی گرگان (با تکیه بر دوره های آموزشی و پژوهشی سازمان فنی حرفه ای). مهارت آموزی[Internet]. 1400؛10(38 ):69-98. Available from: https://sid.ir/paper/986637/fa

    IEEE: کپی

    مریم عرب حسنخانی، علیرضا معطوفی، علی فرهادی محلی، و مجتبی طبری، “اعتبار سنجی مدل تجزیه و تحلیل خط مشی های آموزشی و پژوهشی در دانشگاه علوم پزشکی گرگان (با تکیه بر دوره های آموزشی و پژوهشی سازمان فنی حرفه ای)،” مهارت آموزی، vol. 10، no. 38 ، pp. 69–98، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/986637/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button