مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,162
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

558
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه میزان مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران

صفحات

 صفحه شروع 134 | صفحه پایان 140

چکیده

 سابقه و هدف: کسب "مهارت های تفکر انتقادی (Critical thinking skills)" در آموزش علوم پزشکی به عنوان هدف غایی آموزش به حساب می آید. هدف از انجام این پژوهش, تعیین و مقایسه میزان مهارت های تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های پرستاری, مامایی و کاردرمانی دانشگاههای علوم پزشکی شهر تهران در سال تحصیلی 1385 – 1384 بود.روش بررسی: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی– مقایسه ای است. در این پژوهش, 426 نفر دانشجوی ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته پرستاری, مامایی و کاردرمانی که در دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران در سال تحصیلی 85 1384 مشغول به تحصیل بودند, به روش سرشماری انتخاب شدند و برگه اطلاعات دموگرافیک و پرسش نامه "آزمون مهارتهای تفکر انتقادی کالیفرنیا فرم ب" را تکمیل نمودند.یافته ها: بین نمره کل تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول با دانشجویان ترم آخر در رشته پرستاری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و همچنین رشته مامایی دانشگاه علوم پزشکی ایران تفاوت معنی داری وجود داشت (به ترتیب ( p<0.04وp<0.03 ). اما درنمرات سایر گروه ها تفاوت معنی داری مشاهده نشد. همچنین نمره کل تفکر انتقادی دانشجویان, در رشته های تحصیلی و دانشگاه های مختلف با یکدیگر تفاوت معنی داری نداشت.نتیجه گیری: یافته های این پژوهش نشان می دهد افزایش قابل ملاحظه ای در میزان "مهارتهای تفکر انتقادی" دانشجویان ترم آخر صورت نگرفته است که علت آن می تواند عدم توجه کافی به آموزش "مهارت های تفکر انتقادی" در طی دوران تحصیل باشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خدامرادی، کژال، سیدذاکرین، منصوره، شهابی، مرضیه، یغمایی، فریده، و علوی مجد، حمید. (1390). مقایسه میزان مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 21(2 (پی در پی 64))، 134-140. SID. https://sid.ir/paper/98728/fa

    Vancouver: کپی

    خدامرادی کژال، سیدذاکرین منصوره، شهابی مرضیه، یغمایی فریده، علوی مجد حمید. مقایسه میزان مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی[Internet]. 1390؛21(2 (پی در پی 64)):134-140. Available from: https://sid.ir/paper/98728/fa

    IEEE: کپی

    کژال خدامرادی، منصوره سیدذاکرین، مرضیه شهابی، فریده یغمایی، و حمید علوی مجد، “مقایسه میزان مهارتهای تفکر انتقادی دانشجویان ترم اول و ترم آخر مقطع کارشناسی پیوسته رشته های منتخب دانشگاه های علوم پزشکی شهر تهران،” علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، vol. 21، no. 2 (پی در پی 64)، pp. 134–140، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/98728/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا