مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,257
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,782
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش گروهی شناختی- رفتاری کنترل خشم بر پرخاشگری دانش آموزان دختر پرخاشگر

صفحات

 صفحه شروع 215 | صفحه پایان 220

چکیده

 سابقه و هدف: پرخاشگری یکی از مشکلات مهم دوره نوجوانی است که پیامدهای منفی همچون تصویر ذهنی منفی در میان همسالان و آموزگاران, طرد از سوی همسالان, افت تحصیلی, مصرف مواد, مشکلات ارتباطی با خانواده و بزهکاری را در پی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش گروهی شناختی رفتاری کنترل خشم بر پرخاشگری دانش آموزان دختر پرخاشگر صورت گرفته است.روش بررسی: این پژوهش نیمه آزمایشی در قالب طرح پیش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل اجرا شد. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی دانش آموزان دختر مقطع متوسطه شهر بانه (1519 نفر) در سال تحصیلی 92- 91 بود. با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده تعداد 40 نفر از دانش آموزان دختر پرخاشگر پایه سوم مقطع متوسطه بانه انتخاب و در دو گروه آزمایش و کنترل (هر گروه 20 نفر) جایگزین شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه پرخاشگری باس و پری بود. گروه آزمایش به مدت 8 جلسه 90 دقیقه ای و به صورت هفتگی تحت آموزش قرار گرفتند. برای تحلیل داده ها از آزمون آماری تحلیل کوواریانس یک طرفه استفاده شد.یافته ها: آموزش گروهی شناختی رفتاری کنترل خشم به طور معنی داری پرخاشگری کلی دانش آموزان دختر پرخاشگر را کاهش داده است (p<0.001)نتیجه گیری: این پژوهش نقش و تاثیر آموزش گروهی شناختی رفتاری را بر کاهش پرخاشگری دانش آموزان دختر مورد تایید قرار می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    صداقت، سمیره، مرادی، امید، و احمدیان، حمزه. (1393). اثربخشی آموزش گروهی شناختی- رفتاری کنترل خشم بر پرخاشگری دانش آموزان دختر پرخاشگر. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 24(4)، 215-220. SID. https://sid.ir/paper/98746/fa

    Vancouver: کپی

    صداقت سمیره، مرادی امید، احمدیان حمزه. اثربخشی آموزش گروهی شناختی- رفتاری کنترل خشم بر پرخاشگری دانش آموزان دختر پرخاشگر. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی[Internet]. 1393؛24(4):215-220. Available from: https://sid.ir/paper/98746/fa

    IEEE: کپی

    سمیره صداقت، امید مرادی، و حمزه احمدیان، “اثربخشی آموزش گروهی شناختی- رفتاری کنترل خشم بر پرخاشگری دانش آموزان دختر پرخاشگر،” علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، vol. 24، no. 4، pp. 215–220، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/98746/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا