مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,198
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,031
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای مبتنی بر حرکت در بهبود حافظه کاری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی

صفحات

 صفحه شروع 171 | صفحه پایان 180

کلیدواژه

توانبخشی شناختی رایانه ای (مبتنی بر حرکت)Q1

چکیده

 سابقه و هدف: اختلال نقص توجه و بیش فعالی, اختلالی عصب تحولی است. نقص کارکردهای اجرایی خصیصه فراگیر این اختلال محسوب می شود که پیامدهای منفی بسیاری برای کودکان مبتلا به این اختلال را در بر دارد. هدف از مطالعه حاضر تعیین تأثیر توانبخشی شناختی رایانه ای (مبتنی بر حرکت) بر بهبود توانایی شناختی حافظه فعال کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی بود. روش بررسی: روش پژوهش نیمه آزمایشی با طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بود که بر روی 28 کودک 8 تا 12 ساله مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی شهر کرج با استفاده از نمونه گیری هدفمند انجام شد. 14 نفر از آن ها در گروه درمان و 14 نفر در گروه کنترل به صورت تصادفی قرار گرفتند. برای ارزیابی حافظه کاری از تکلیف چند محرک پیشین استفاده شد. داده ها با آزمون آماری تحلیل واریانس اندازه گیری مکرر آمیخته و به کمک نرم افزار spss. 20 تحلیل شدند. یافته ها: نتایج به دست آمده از پژوهش نشان دادند که در حافظه کاری گروه درمان بعد از مداخله بهبود حاصل شد (01/0>p). نتیجه گیری: : نتایج این پژوهش نشان داد که توانبخشی شناختی رایانه ای (مبتنی بر حرکت) می تواند باعث بهبود حافظه کاری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی شود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

جلیلی، فاطمه، نجاتی، وحید، احدی، حسن، و کتان فروش، سید علی. (1398). اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای مبتنی بر حرکت در بهبود حافظه کاری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، 29(2 )، 171-180. SID. https://sid.ir/paper/98924/fa

Vancouver: کپی

جلیلی فاطمه، نجاتی وحید، احدی حسن، کتان فروش سید علی. اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای مبتنی بر حرکت در بهبود حافظه کاری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی. علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی[Internet]. 1398؛29(2 ):171-180. Available from: https://sid.ir/paper/98924/fa

IEEE: کپی

فاطمه جلیلی، وحید نجاتی، حسن احدی، و سید علی کتان فروش، “اثربخشی توانبخشی شناختی رایانه ای مبتنی بر حرکت در بهبود حافظه کاری کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه و بیش فعالی،” علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، vol. 29، no. 2 ، pp. 171–180، 1398، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/98924/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button