مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,671
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

845
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربست آمیخته بازاریابی در کاخ موزه های تهران مطالعه موردی: مجموعه های فرهنگی تاریخی سعدآباد، نیاوران و کاخ گلستان

صفحات

 صفحه شروع 138 | صفحه پایان 153

چکیده

 هدف: پژوهش حاضر به تعیین میزان کاربست آمیخته بازاریابی در کاخ موزه های تهران (گلستان, سعدآباد و نیاوران) پرداخته است.روش پژوهش: پژوهش حاضر پیمایشی-تحلیلی است و جامعه آماری آن از بازدیدکنندگان و کارکنان کاخ موزه های بررسی شده انتخاب شدند. تعداد 386 نفر بازدیدکننده و 102 نفر از کارکنان در کاخ موزه های سعدآباد, نیاوران و کاخ گلستان بر اساس نمونه گیری طبقه ای انتخاب شدند. ابزار گردآوری داده ها پرسش نامه محقق ساخته است.یافته ها: با توجه به یافته ها, میانگین کاربست آمیخته بازاریابی از دیدگاه بازدیدکنندگان کاخ موزه ها 113.59, و از دیدگاه کارکنان 125.76 بود که هر دو میانگین از حد متوسط بالاتر است. از بین هفت مولفه آمیخته بازاریابی از لحاظ میزان کاربست از دیدگاه بازدیدکنندگان و کارکنان, مولفه شواهد فیزیکی (به ترتیب با میانگین های 31.99 و 32.47) به طور معنا داری بیش از سایر مولفه هاست و مولفه فرآیند (به ترتیب با میانگین های 6.42 و 7.36) کمترین میانگین را دارد.نتیجه گیری: کاربست آمیخته بازاریابی با توجه به بالاتربودن میانگین های به دست آمده از حد متوسط, شرایط مطلوبی را نشان می دهد. با توجه به غنای بی بدیل گنجینه های موزه ای ایران و اهمیت این مجموعه ها در شناساندن پیشینه تاریخی کشور, این یافته ها نکات امیدبخشی دربردارد که آینده مناسبی را برای ترویج آشنایی و بازدید گردشگران داخلی و خارجی از نقاط دیدنی ایران ترسیم می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حریری، نجلا، علیین، ملیحه، و اباذری، زهرا. (1396). کاربست آمیخته بازاریابی در کاخ موزه های تهران مطالعه موردی: مجموعه های فرهنگی تاریخی سعدآباد, نیاوران و کاخ گلستان. گنجینه اسناد، 27(2 (پیاپی 106) )، 138-153. SID. https://sid.ir/paper/99194/fa

    Vancouver: کپی

    حریری نجلا، علیین ملیحه، اباذری زهرا. کاربست آمیخته بازاریابی در کاخ موزه های تهران مطالعه موردی: مجموعه های فرهنگی تاریخی سعدآباد, نیاوران و کاخ گلستان. گنجینه اسناد[Internet]. 1396؛27(2 (پیاپی 106) ):138-153. Available from: https://sid.ir/paper/99194/fa

    IEEE: کپی

    نجلا حریری، ملیحه علیین، و زهرا اباذری، “کاربست آمیخته بازاریابی در کاخ موزه های تهران مطالعه موردی: مجموعه های فرهنگی تاریخی سعدآباد, نیاوران و کاخ گلستان،” گنجینه اسناد، vol. 27، no. 2 (پیاپی 106) ، pp. 138–153، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99194/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button