مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

293
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

167
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر نظرات مشتریان تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی بر رفتار خرید سایر مشتریان

صفحات

 صفحه شروع 37 | صفحه پایان 45

چکیده

 یکی از پرکاربردترین واژه ها در بین تولیدکنندگان کالا یا ارایه دهندگان خدمات, وفاداری loyalty مشتریان است که در دو بعد سنتی و الکترونیکی قابل بحث است. گسترش وب 2 و خرید اینترنتی, باعث باز شدن دست مشتری و از بین رفتن محدودیت های زمانی و مکانی و نهایتا افزایش رقابت بین تولیدکنندگان شده است. هدف از این تحقیق, بررسی میزان تاثیر احساسات و نظرات مشتریان تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی social networks بر تغییر رفتار سایر مشتریان است. به همین منظور داده های تراکنش های مربوط به سال 1396 یک فروشگاه اینترنتی که همگی مربوط به مشتریانی است که در شبکه ی اجتماعی اینستاگرام این فروشگاه عضو هستند جمع آوری شده و تاثیر احساسات انتشار یافته از سوی مشتریان فعال بر میزان خرید سایر مشتریان, افزایش تعداد مشتریان وفادار و تعداد مشتریان تازه وارد بررسی می شود. بدین منظور, مشتریان بر اساس تعداد دفعات خرید, میزان خرید و آخرین زمان خرید در بازه های زمانی مختلف و با استفاده از الگوریتم خوشه بندی به سه دسته مشتریان وفادار, بی تفاوت و بی وفا تقسیم بندی شده و همچنین احساسات منتشره از سوی فعالان شبکه ی اجتماعی اینستاگرام این فروشگاه اینترنتی در بازه های زمانی مذکور مورد بررسی قرار داده شده است. نتیجه ی این تحقیق گویای تاثیر مثبت احساسات مشتریان فعال بر افزایش میزان خرید سایر مشتریان, افزایش تعداد مشتریان وفادار و تازه وارد است.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فتحیان، محمد، امیری، بابک، و حیدری، حمیدرضا. (1400). بررسی تاثیر نظرات مشتریان تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی بر رفتار خرید سایر مشتریان. مهندسی صنایع و مدیریت (شریف ویژه علوم مهندسی)، 37-1(1/1 )، 37-45. SID. https://sid.ir/paper/992421/fa

    Vancouver: کپی

    فتحیان محمد، امیری بابک، حیدری حمیدرضا. بررسی تاثیر نظرات مشتریان تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی بر رفتار خرید سایر مشتریان. مهندسی صنایع و مدیریت (شریف ویژه علوم مهندسی)[Internet]. 1400؛37-1(1/1 ):37-45. Available from: https://sid.ir/paper/992421/fa

    IEEE: کپی

    محمد فتحیان، بابک امیری، و حمیدرضا حیدری، “بررسی تاثیر نظرات مشتریان تاثیرگذار در شبکه های اجتماعی بر رفتار خرید سایر مشتریان،” مهندسی صنایع و مدیریت (شریف ویژه علوم مهندسی)، vol. 37-1، no. 1/1 ، pp. 37–45، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/992421/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button