مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,032
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,009
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

6

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین دوستی های دوجانبه، پذیرش همسالان، خودپنداره و سازگاری اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 20

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 این پژوهش در پی بررسی رابطه دوستیهای دو جانبه، پذیرش همسالان، خودپنداره و سازگاری اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر اصفهان است. جامعه آماری این تحقیق کلیه دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی سال تحصیلی 80-81 مدارس دولتی شهر اصفهان است. حجم نمونه ای 139 نفری به صورت خوشه ای تصادفی چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این تحقیق عبارت بودند از: آزمون گروه سنجی؛ مقیاس خودپنداره ساراسوات و مقیاس سازگاری اجتماعی آزمون شخصیت کالیفرنیا (CTP). معدل نمرات سال قبل و نیمسال اول جاری هر دانش آموز به عنوان شاخص های پیشرفت تحصیلی در نظر گرفته شد. بر اساس یافته های پژوهش، همبستگی متغیرهای مورد مطالعه با پیشرفت تحصیلی معنی دار بود. همچنین معلوم شد که ترکیبی از 3 متغیر خود پنداره، سازگاری اجتماعی و پذیرش همسالان قادر به تبیین میزان بیشتری از تغییرپذیری معدل کل سال قبل دانش آموزان است. ترکیبی از دو متغیر پذیرش همسالان و خودپنداره قادر به تبیین میزان بیشتری از تغییرپذیری معدل نیم سال اول جاری می باشد. ضمنا هیچ گونه رابطه مثبت و معناداری بین خودپنداره و دوستی های دوجانبه و خودپنداره و پذیرش همسالان دیده نشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

یارمحمدیان، محمدحسین، مولوی، حسین، و ایران پورمبارکه، اختر. (1382). بررسی رابطه بین دوستی های دوجانبه, پذیرش همسالان, خودپنداره و سازگاری اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر اصفهان. مطالعات تربیتی و روان شناسی، 4(2 (پیاپی 8))، 5-20. SID. https://sid.ir/paper/99272/fa

Vancouver: کپی

یارمحمدیان محمدحسین، مولوی حسین، ایران پورمبارکه اختر. بررسی رابطه بین دوستی های دوجانبه, پذیرش همسالان, خودپنداره و سازگاری اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر اصفهان. مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1382؛4(2 (پیاپی 8)):5-20. Available from: https://sid.ir/paper/99272/fa

IEEE: کپی

محمدحسین یارمحمدیان، حسین مولوی، و اختر ایران پورمبارکه، “بررسی رابطه بین دوستی های دوجانبه, پذیرش همسالان, خودپنداره و سازگاری اجتماعی با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دختر سال سوم راهنمایی شهر اصفهان،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 4، no. 2 (پیاپی 8)، pp. 5–20، 1382، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99272/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا